Swisslog As

LogiMAT 2016: Swisslog lanserer nye og smarte løsninger for helautomatisert lettgodshåndtering

Pressemelding   •   feb 25, 2016 09:20 CET

Besøkende på LogiMAT 2016 får nå sjansen til å oppleve de innovative styrkene til Swisslog innen internlogistikk. Messen finner sted i Stuttgart, Tyskland den 8. - 10. mars 2016. Industri 4.0 og nye teknologier basert på dette konseptet har gitt fremtidsrettede bedrifter flere muligheter til videreutvikling. For å holde seg konkurransedyktige på lang sikt er overgangen fra manuelle til automatiserte og nettverksbaserte internlogistikkløsninger et konkurransefortrinn.

Swisslog sin stand på LogiMAT vil ha en stor og dynamisk utstilling, der vil det bli demonstrert hvilke forbedringspotensial man kan tilføre internlogistikken ved å sette sammen flere innovative systemer i et nettverk. Det vil bli vist kjente lettgodsteknologier som AGV-systemet CarryPick og det automatiske lagersystemet AutoStore. Andre høydepunkter under messen vil være den helautomatiserte plukkstasjonen, samt lansering av det nye skyttelsystemet.

Samarbeid mellom mennesker og roboter

Swisslog skal presentere den innovative helautomatiserte lettgodsløsningen, Automated Item Pick (AIP), som består av en plukkstasjon der menneske og robot kan samarbeide uten at man behøver sikkerhetsgjerde rundt. Selve kjernen i denne løsningen er KUKA sin svært sensitive LBR iiwa lettvektsrobot. Alle deltakere vil få mulighet til å se denne løsningen og hvordan den fungerer på Swisslogs stand. Den helautomatiserte plukkstasjonen kompletterer Swisslogs lettgodssystemer, som AutoStore og CarryPick, på en svært intelligent måte ved å tilføre økt plukkeffektivitet og –kvalitet.

Oppgradert skyttelsystem for bedre ytelse

For å kunne møte utfordringene som detaljhandelen, næringsmiddelindustrien og den farmasøytiske industrien opplever i dag, måtte Swisslog utvikle en ny skyttelløsning som tilbyr bedre ytelse, fleksibilitet og pålitelighet. Som en del av den seneste generasjon av skyttelsystemer er denne teknologien en naturlig del av en smarttenkende logistikkløsning som bygger på den intelligente «autonomien» til et styringssystem som kontrollerer den totale vareflyten. Det nye skyttelsystemet vil være et av høydepunktene på Swisslog sin stand på LogiMat, i tillegg til at det vil være første gang den vises offentlig.

Fremtidssikre løsninger

- Vi lever og arbeider i et nettverk som er preget av mangfold, kompleksitet og rask materialflyt, forteller Tom Jarle Dehkes, Country Manager for Swisslog i Norge. Vi svarer med optimaliserte logistikkløsninger som tilbyr maksimal skalerbarhet og som styres i sanntid. Dette danner grunnlaget som muliggjør en kontinuerlig tilpasning til nye markedskrav for vår kunder.

www.swisslog.com/logimat2016

Her finner du Swisslog på LogiMAT 2016: Hall 1, Booth 1B51

Om Swisslog
Swisslog designer, utvikler og leverer markedets beste automasjonsløsninger for fremtidsrettede sykehus, lager- og distribusjonsanlegg. Vi tilbyr integrerte system og tjenester fra samme kilde – fra rådgivning og design, til implementering og en livslang kundeservice. Det er våre 2 300 ansatte over hele verden som står bak selskapets suksess, og som bistår våre kunder i mer enn 50 land. Hovedkontoret vårt ligger i Buchs/Aarau i Sveits. Swisslog er representert på det nordiske markedet som en sterk lokal aktør med ca. 350 ansatte i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Besøk gjerne oss på http://www.swisslog.com/wds_norge.

Swisslog er en del av KUKA-gruppen, en ledende global leverandør av smarte automasjonsløsninger.

www.kuka.com