JYSK

Lovende start for JYSK i land nummer 26, Slovakia

Pressemelding   •   okt 30, 2006 09:41 CET

Så åpnet JYSK i ennå et land. Denne gangen i Slovakia, hvor dørene åpnet torsdag morgen i byen Trencin ca. 10 mil fra hovedstaden Bratislava.

Den nyåpnede butikk hadde en større suksess enn man turte håpe på. – Faktisk er åpningen i Slovakia en av de absolutt beste åpninger vi har hatt de siste år. Det gjelder både antall besøkende kunder og omsetningen på dagen, konstaterer Ekspansjonsjef Mikael Kristensen. – Det er ingen større konkurrenter i området, og det kunne vi merke. Det var som om at slovakene hadde ventet på at vi skulle komme, for det var rift om både madrasser, dyner, puter og mange av møblene, forteller Ekspansjonsjefen. JYSK forventer å åpne mellom 25 og 30 butikker i Slovakia på sikt.

JYSK har nå butikker i 26 forskjellige land, og de eneste steder vi ikke heter JYSK, er i Tyskland og Østerrike, hvor kjedenavnet er Dänisches Bettenlager - og er et selvstendig selskap i JYSK konsernet.

JYSK er i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tsjekkia, Ungarn, Holland, Slovakia, Tyskland, Øserrike, Sveits, Island, Canada, Grønnland, Færøyene, Georgia, Estland, Latvia, Litauen, Ukraina, Rusland, Spania, Kosovo, Bulgaria og Kasakhstan.

JYSK konsernet, som eies av Lars Larsen, består i dag av godt 1180 butikker hovedsakelig i Europa.

Ytterligere opplysninger;
Kommunikasjonsdirektør Kim Nøhr Skibsted, +45 40 90 54 93, kns@jysk.com

Danske Lars Larsen åpnet sin første butikk i 1979. I dag er JYSK en internasjonal gruppe med ca. 1.900 butikker i 34 land og 17.000 ansatte. JYSK ønsker å gi alle et godt tilbud og har ambisjoner om å åpne butikker over hele verden. Gruppen er eid av Lars Larsen, og den årlige omsetningen er på ca 2,5 milliarder euro. JYSK etablerte seg i Norge i 1988, den gang under navnet Norsk Sengetøylager. I Norge har JYSK 72 butikker og omsetter for ca. 1,3 milliarder norske kroner.