Drabant Music

​Lydsporet til en historisk cupfinale

Pressemelding   •   nov 17, 2016 13:40 CET

Spellemann-vinnerne Beglomeg, forfatteren Levi Henriksen og en supergruppe med medlemmer fra Backstreet Girls og The Dogs er blant de musikalske bidragsyterne foran Kongsvingers aller første cupfinale.

Albumet «Vi kommer fra skogene – Cupfinale 2016» inneholder 12 spor som også er sluppet som digitale singler i oppkjøringen til søndagens cupfinale på Ullevaal stadion. Det er tilgjengelig i alle digitale musikktjenester, som Spotify og iTunes.

«Vi kommer fra skogene» ble opprinnelig skrevet og spilt inn av Hans Løkken, bedre kjent som Konrad Vømmølbakken i Vømmøl, i 1990. Originalen er her digitalisert for første gang, i tillegg til at den covres av 2016-vinnerne av Spellemannprisen i rock, Beglomeg. Det Oslo-baserte bandet har en kjerne av medlemmer fra Kongsvinger, frontmann Raymond Hauger, keyboardist Luis Cerrato, trommis Einar Lukerstuen og gitarist Stein Kristiansen.

Blodrødt er en liten supergruppe fra Kongsvinger bidrar med tre låter på samlealbumet, deriblant den rykende ferske «Når matta blir skog» og gamle supporterfavoritter som «Forza Vinger» og «KIL ’Em All». Blodrødt består av Backstreet Girls-bassist Dan «Thunderbird» Raaden Hoque, The Dogs-gitarist Mads Martinsen og deres gamle trommiskompis Anders Hubred.

Det Spellemann-nominerte dansebandet Contrazt covrer den historiske «KIL-sangen» fra 1983, som var den gang Kongsvinger rykket opp i toppserien for første gang. Originalen til Tangobandet er også digitalisert for første gang.

Forfatteren Levi Henriksen fra Kongsvinger bidrar på flere fronter. I 1998 skrev han teksten til bluegrassgruppa Hickory Heads’ «Kongsvinger tar røkla i år» og han er også med på samlealbumet med den betimelig titulerte «Aldri var november så lys», som er hentet fra åretsalbum «Det beste bandet i himmelen».

Tracklist «Vi kommer fra skogene – Cupfinale 2016»

1. Beglomeg - «Vi kommer fra skogene»
2. Blodrødt «Når matta blir skog»
3. Hickory Heads «Kongsvinger tar røkla i år»
4. Contrazt «KIL-sangen 2016»
5. Tilbake til Steinalderen «G for grevling»
6. Blodrødt «KIL ‘Em All»
7. Levi Henriksen & Babylon Badlands «Aldri var november så lys»
8. Vinger Allstars «Vi er Kongsvinger»
9. Kjetil Nordfjeld og Christiania «Best når det gjelder»
10. Blodrødt «Forza Vinger»
11. Tangobandet «KIL-sangen 1983»
12. Hans Løkken «Vi kommer fra skogene»

Distribuert av Drabant Music.

Kontaktperson:
Sven Ove Bakke (prosjektleder for Kongsvinger IL Toppfotball)
svenovebakke@gmail.com

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.