NHO

Lyngsfjord Adventure AS tildelt internasjonaliseringsstipend

Pressemelding   •   jan 07, 2010 17:28 CET

Lyngsfjord Adventure AS ble i dag tildelt Næringslivets Internasjonaliseringsstipend (NORINT) på 500 000 kroner. - Selskapet får prisen for utvikling av et helårsprodukt med opplevelsesturisme, sier styreleder Leif Frode Onarheim.

Stipendet ble utdelt av næringsminister Trond Giske ved et reiselivsarrangement i forbindelse med NHOs årskonferanse i dag.

Lyngsfjord Adventure AS har fokus på opplevelsesturisme og regionalt samarbeid. Selskapet markedsfører, selger og koordinerer pakker med reiselivsprodukter fra aktører med virksomhet i kommunene Tromsø, Storfjord, Lyngen, Balsfjord, Målselv og Bardu.

Selskapet får internasjonaliseringsstipendet på 500 000 kroner til dens internasjonale markedsbearbeiding og kvalitetssikring.

- Prisen gir oss mulighet til å fremskynde våre prosesser med 2-3 år. Det er høyst kjærkomment, og vi er meget takknemlig, sier gründer og markedsansvarlig i Lyngsfjord Adventure AS, Hans-Olav Eriksen.

Opplevelser

- Lyngsfjord Adventure AS leverer kunnskapsbaserte tjenester til et betalingsdyktig internasjonalt marked på jakt etter unike opplevelser. Internasjonalisering og kommersialisering krever tid og ressurser, sier styreleder Leif Frode Onarheim i sin begrunnelse.

De samarbeidende selskaper tilbyr turer med hundespann og innføring i hundestell, dags- og overnattingsturer med reinslede eller snøscooter, fisketurer og havsafari med sightseeing av havørn m.m. I sommerhalvåret leverer selskapene guidede kanoturer, isbreturer og terrengsykkelturer med historiske og kulturelle innslag. Selskapets strategi er å levere flere og bedre tjenester jevnere gjennom året, heve nivået på samordningen og utvikle pakkenes tilgjengelighet, fasiliteter og markedsføring.

- Selskapet oppfattes som å ha en god forretningsstrategi med eiere som stiller klare krav til lønnsomhet. Vi håper og mener stipendet vil være et godt bidrag til selskapets videre arbeid med og nå et internasjonalt marked, sier Onarheim.

Økt internasjonalisering

Næringslivets Internasjonaliseringsstiftelse er opprettet av Næringslivets Hovedorganisasjon, Nærings- og Handelsdepartementet og Innovasjon Norge for å bidra til økt internasjonalisering av norsk næringsliv.

Regjeringens reiselivsstrategi har som visjon "Verdifulle opplevelser". Næringslivets Internasjonaliseringsstiftelse ønsker gjennom tildeling av stipend, å bidra til at norsk reiselivsnæring utvikles internasjonalt til en lønnsom vekstnæring med gode og helhetlige produkter som gir besøkende verdifulle opplevelser.

Kontaktpersoner:

Gründer av Lyngsfjord Adventure AS, Hans-Olav Eriksen tlf: 97617720