Lysman AB

Lysman vokser i Norden. Svensk e-handel lyser opp Norge

Pressemelding   •   nov 30, 2011 15:24 CET

Fra og med nå kommer norske foretaks- og privatkunder til å kunne kjøpe alle slags lyskilder – lavenergi, LED, vanlige glødepærer – på nettet. Da åpner Lysman sin norske e-butikk.

”Vi ser hvordan energi- og kostnadsbevisstheten om lyskilder øker, og dermed utvides markedet for å handle lyskilder på nettet. Mange foretak begynner å innse at lyskilder ikke lenger kan kjøpes i bulkmengder. Med dagens armaturer trengs det ofte spesialløsninger, og også de har vi til konkurransedyktige priser. Nå ser vi den samme utviklingen som vi har hatt i Sverige, komme i Norge”, sier Klas Litzén, administrerende direktør hos og partner i Lysman.

Lysman ble startet av Klas Litzén og Måns von Rohr i 2009 med fokus på å selge kun lyskilder via nettet. Foretaket har selvsagt fått et puff fra den økte bevisstheten om pærers energiforbruk. Avskaffelsen av glødepærer, som òg omfatter 60-wattspæren, har ytterligere økt interessen for et såkalt lavinteresseprodukt som lyskilder er.

”Tidligere kjøpte man en kasse pærer som man skrudde i til de tok slutt, i dag har både foretak og forbrukere en mer kvalifisert innstilling til lyskilder, dels hvordan de påvirker miljøet, men òg som innredningsdetalj. Riktig lyssetting for noen hundrelapper kan være mer effektivt enn designmøbler til titusenvis kroner”, sier Klas Litzén, som har enorm erfaring med design og innredning etter sine år hos møbelkjeden R.O.O.M., som han grunnla og drev i mange år.

På lysman.com finnes det i dag mer enn 1500 lyskilder å velge mellom. Man markedsfører kun etablerte varemerker. OSRAM er hovedleverandør. 5000 kunder har til nå funnet den enklere og mer prisgunstige måten å lyse opp hjemmet sitt på.

Lysman.no - lyskilder på nettet! Forretningsideen vår er å selge lyskilder og lignende produkter til lavere priser enn i vanlige butikker. Vi er i dag ledende på nettet, og kan tilby et utvalg med ca 1500 produkter fra kjente varemerker som OSRAM, MEGAMAN, PHILIPS, Star Trading, Narva og EGMA Produktkategoriene våre er LED-pærer, Halogenpærer, Damplamper, Lavenergipærer, Kompaktlysrør, Glødepærer, Lysrør, Belysning og lysslynger