Nyhetstips

Malorama AS tar i bruk CLARITY Replenish for å optimere sine innkjøp og vareforsyning.

Pressemelding   •   okt 26, 2010 09:12 CEST

Ledende aktør innen maling og dekor-relaterte produkter tar i bruk fremtidsrettet optimeringsløsning for ytterligere å styrke sin konkurranseposisjon.

Kolbotn 26. oktober 2010.

Inventory Investment AS , et ledende spesialistmiljø innen resultatorienterte løsninger for prognostisering samt optimering av innkjøp og vareforsyning underrettet i dag at det er inngått en avtale med Malorama AS om å ta i bruk spesialistverktøyet CLARITY Replenish for å optimere den inngående varestrømmen til selskapets lagre på Skårer, Hamar og i Bodø.

CLARITY Replenish, som utvikles av Atlanta-baserte Blue Ridge®, er allerede i bruk som innkjøpssystem hos flere toneangivende nordiske handelsselskaper. “I Inventory Investment er vi meget fornøyde over å få være med på å bygge økte konkurransefortrinn i Malorama. Maling er mildt sagt sesongbetonte produkter og bransjen har dessuten utviklet en egen logikk for håndtering av pre-produserte vintervolumer. At Malorama i tilllegg har et betydelig innslag av kampanjer, gjør at Clarity Replenish vil passe spesielt godt for optimering av Maloramas innkjøp og vareforsyning”, sier Sverre Rosmo, daglig leder i Inventory Investment. “Gjennom fusjoneringen av Malermestrenes Andelslag og Colorama fører vi to kompetente innkjøpermiljøer sammen. Våre innkjøpere tar med implementeringen av CLARITY Replenish ytterligere steget opp i elitedivisjonen og vi vil få et kompetansemessig og kapasitetsmessig løft både i logistikkfunksjonen og mot våre leverandører”, sier Atle Melgard,logistikksjef i Malorama AS. “Med den oppfølgingen vi ser at Inventory Investment gir andre CLARITY-brukere, er vi trygge på et fruktbart partnerskap og ser frem til solide forretningsmessige gevinster fra systemet.”

Malorama AS (www.malorama.no ) er en fusjon mellom Malermestrenes Andelslag AS og Colorama AS og betjener i Norge i dag ca 600 butikk/kjedekunder og ca 2 800 håndverkskunder med over 800 leveringspunkter pr uke. Malorama er på Skandinavisk basis med i Colorama Nordic Aps, en allianse bestående av Colorama i Sverige og Danmark samt Värisilmä i Finland.

Inventory Investment (www.inven.no) fokuserer på optimering av innkjøp og vareforsyning og har gjennom et stort antall prosjekter i Norden og EMEA forøvrig opparbeidet en omfattende erfaring og ekspertise innen fagfeltet. Sammen med Blue Ridge utgjør de et av de største fag- og utviklingsmiljøene globalt og markedsfører CLARITY Replenish, et moderne innkjøpssystem basert på verdens mest utbredte best practice innen innkjøp – “The Seven Steps of Buying”.

Blue Ridge® (www.brinv.com ) er en ledende aktør innen utvikling av neste generasjons løsninger knyttet til styring av etterspørsel og vareforsyining. Selskapet har gjennom flere tiår fokusert på innkjøp og vareforsyning som et at det mest sentrale områdene for økt inntjening og frigjøring av kapital hos grossister og detaljister.

Kontakt:
Sverre Rosmo
Inventory Investment AS
www.inven.no
www.brinv.com
www.buyercampus.com

Kontaktperson(er):

Daglig leder - Sverre Rosmo Telefon:+47 908 26 852 Mobil:+47 908 26 852 E-post:sverre.rosmo@inven.no