Fagrådet for våtrom (FFV)

Mange vil ha Norges tryggeste bad med 50.000,- i rabatt.

Pressemelding   •   feb 15, 2010 13:37 CET

Fagrådet for våtrom(FFV) er i samarbeid med Bademiljøkjeden, nå i gang med jakten på kandidater til demobad-prosjektet ”BVN-badet 2010”. Det vil si det badet som gir best muligheter for å demonstrere bruken av Byggebransjens våtromnorm (BVN), valgt av en jury fra FFV og Bademiljø as. Som kompensasjon for bry med fotograf-besøk og bruk av badet i markedskommunikasjon, gir Bademiljø as eieren av badet 50.000,- rabatt på tilbudt pris for en total rehabilitering etter BVN.
Bilder og facts om badet, og litt om boligen, må sendes til post@ffv.no

Daglig leder av Fagrådet for våtrom (FFV), Lars Gulbrandsen er fornøyd.

-Det er allerede, etter et par dager siden vi så smått gikk ut med tilbudet, flere påmeldte kandidatbad. Noen av disse vil bli presentert og faglig kommentert på www.badogbolig.no , uten at eiers navn og adresse oppgis. At vi dessverre i denne omgang ikke ønsker et bad i en boligblokk, har sammenheng med den prosess det er å rehabilitere bad i borettslag, der Styret skal inn i bildet og det som oftest dreier som kollektive oppgraderinger. Det er derfor et krav at innsendte kandidatbad må ligge i en villa/2mannsbolig/rekkehus med trebjelker som etasjeskillere. Og det må være badets eier som sender inn påmeldingen.

Jobben skal gjøres av en av Bademiljøs mer enn 100 Godkjente våtromsbedrifter.

-Det er FFVs fagsjef, Cato Karlsen, som vil bidra med kvalitetssikring av prosjektering og dokumentasjon i prosjektet. Selve kontrakten om bruk av BVN i prosjektet skal inngås av huseier med en utførende Bademiljøbedrift. De aller fleste av medlemsbedriftene i Bademiljøkjedens 117 medlemmer, er sertifiserte av FFV, og har status som Godkjent våtromsbedrift. Disse er totalt ca. 735 på landsbasis og er de best skikkede til å inngå avtaler om bruk av den frivillige Byggebransjens våtromsnorm (BVN), fordi de kan dokumentere relevant kunnskap.

Juryen avgjør ca. 1. april. Jobben planlagt ferdig ca. 1. juni.

-Det er bare å melde på kandidatbad. Stygge, slitne, defekte, eller ønsker om sammenslåing og utvidelser, - spiller ingen rolle. Vi vil studere de innsendte badene og velge det som vi mener er best egnet til å demonstrere kravene i Byggebransjens våtromsnorm (BVN). Men vi tror jo at for eksempel urimelig store bad, over 10-12m2, ikke er så representative i norske boliger.  Juryen fra FFV og Bademiljø vil nok i tiden fremover få mange stygge, marerittbad å vurdereJ. Som blir til drømmebad bygget i henhold til BVN, og med godkjente produkter og utstyr, selvvalgt av badets eier i Bademiljøs brede sortiment.

Send inn kandidatbad!
-Litt facts om bygningen og badet, og noen bilder, er det vi trenger i første omgang.

Send til post@ffv.no
Og for ordens skyld: Bildene vil bli brukt av FFV og på www.badogbolig.no , uten å nevne navn og adresse til eier. Påmelding, dvs. innsendelse av facts og fotos, gir FFV automatisk rett til å bruke bildene, og bilder og omtale av rehabprosjektet, i sin markedskommunikasjon. Mer informasjon får du ved å kontakte Lars Gulbrandsen på tlf.91614236 eller på e-post til lars@ffv.no .

Bildetekster:
Lars Gulbrandsen, daglig leder av FFV, håper på mange kandidatbad å velge mellom for demoprosjektet ”BVN-badet 2010”.

Sånn ser et par av de innsendte kandidatbadene ut i dag. Men kanskje nettopp ett av disse blir til et drømmebad før sommeren?