Vestfoldmuseene

Maritim familiedag på Skottebrygga i Larvik søndag 25. mai

Pressemelding   •   mai 22, 2014 07:30 CEST

PRESSEMELDING FRA LARVIK MUSEUM

Søndag 25. mai inviterer Larvik museum, Foreningen Larvik sjøfartsmuseum og Frithjofs Venner små og store til maritim familiedag på Skottebrygga. Her blir det spennende aktiviteter både for barn og voksne.

PROGRAM:

KL.12:00
Fortellerstund for barn.  Museumspedagog Marianne Sørensen har kalt fortellerstunden «Fargerike sjømannsminner». Sjøfolk har til alle tider tatt med seg saker og ting fra havner de besøkte. Hva slags ting var det, og hva kan tingene fortelle oss om sjøfolkenes møte med verden? I denne fortellerstunden vil Sørensen vise fram og snakke om spennende og fargerike ting fra hele verden.

Kl. 13.00 og 15.00

Losskøyta Frithjof II inviterer barn og voksne til å bli med på tokt. De som er om bord får hjelpe til med å dra i tampene når seilene skal heises.

13:00-16:00
På land kan du være med på flere spennende aktiviteter:

• Jærbuen II ble konstruert og bygget av Colin Archer i Larvik 1898 til grosserer Wilhelm Wolf. James Ronald Archer fra Foreningen Larvik Sjøfartsmuseum viser fram båten og forteller om dens spennende historie.
  • Rebusløp med oppgaver og spørsmål for hele familien.

Arrangementet er gratis.

Velkommen!

Arrangører: Frithjofs venner, Foreningen Larvik sjøfartsmuseum og Larvik museum.

Vestfoldmuseene ble opprettet som et interkommunalt selskap i 2009,  ved sammenslåingen av museer og arkiv i Vestfold. Vestfoldmuseene eies av ni kommuner og Vestfold fylkeskommune med 68 ansatte fordelt på de ulike avdelingene. Vestfoldmuseene har eget styre, og selskapets øverste myndighet er representantskapet.

Selskapet har driftsansvar for enhetene; Museene i Nordre Vestfold (Berger museum, Aluminiummuseet og Jernverket Eidsfoss), Midgard historisk senter, Slottsfjellsmuseet, Haugar Vestfold Kunstmuseum, Hvalfangstmuseet, Larvik museum, Vestfoldarkivet med fellestjenesten Samlingsforvaltningen og Munchs hus.