Matenerklar.no

Matenerklar.no introduserer flere produkter i Norge

Pressemelding   •   nov 05, 2010 15:55 CET

Matenerklar.no introduserer 3-dagerspose for travel familier

I mai ble abonnementstjenesten på mat Matenerklar.no lansert i Norge, med de første leveringene i Stor-Oslo. Tjenesten er basert på det svenske Middagsfrid-konseptet og hjelper barnefamilier med å lage sunn mat raskt ved å levere råvarer og oppskrifter til fem middager til fire personer en gang i uken. I Norge utvidet Matenerklar i august med nye områder i Bergen og i Lillestrøm, Skjetten, Strømmen.

Som Nordens ledende tilbyder av matleveranser hjem til private husholdninger introduserte Middagsfrid AB 3-dagersposen i august og når har vi gleden av å introdusere dette produktet også i Norge.

- Hvor mye hjelp trenger du?
Kunder har etterspurt et enda mer fleksibelt produkt enn vår vanlige pakke beregnet for fem middager til fire porsjoner, sier daglig leder Hans Horndalsveen i Norge. Med 3-dagersposen får man hjelp til tre av middagene i travle uker, perfekt hvis man skal være bortreist noen av dagene. Det er fortsatt mulig å spise sunt og godt i travle hverdager, selv om man skal en langhelg på fjellet.
3-dagersposen kan også passe mindre familier og husholdninger, og kan også gi økt fleksibilitet for familier hvor antall personer varierer fra uke til uke. Våre kunder velger selv uke for uke om de ønsker hjelp tre eller fem av dagene, ved hjelp av enkelt grensesnitt på Min Side. 3-dagersposen inneholder tre av de fire middagene (inkl. en dobbeltmiddag) som er i standardproduktet 5-dagersposen. Pakking og distribusjon skjer parallelt med samme kjølebil og sikrer effektivitet og ikke minst miljøvennlig distribusjon, i tråd med Matenerklar.no’s filosofi.

I Sverige har produktet blitt en stor suksess i løpet av få måneder og det brukes både av nye kunder og av eksisterende kunder som ønsker større fleksibilitet.

For nærmere spørsmål, ta kontakt med daglig leder i Matenerklar.no, Hans Horndalsveen på mobil 907 25 865 eller mail hans.horndalsveen@matenerklar.no

Matenerklar.no leverer fem ferdig planlagte middager på døren  - med oppskrift og råvarer. tilbyr levering hjem på døren av ferdig planlagte matposer med tilhørende oppskrifter. Kundene får tid til å lage god, sunn og klimasmart mat av beste kvalitet og får samtidig en god samvittighet. Vi arbeider også for en større bevissthet om hva som klimasmart mat. Vi donerer jevnlig mat til trengende familier i Norge. For oss er det ekte matglede. Matenerklar.no er et datterselsap av familieselskapet Middagsfrid som ble grunnlagt i Stockholm i 2007 og leverer i dag sunne råvarer til familier i Sverige, Danmark, Tyskland og Norge.

Fakta om tjenesten

• Friske råvarer leveres med oppskrifter for fem middager til fire personer. Maten leveres på døren med kjølebil mandag ettermiddag/ kveld.
  • Alternativet er den mindre 3-dagersposen som dekker tre middager til fire porsjoner. Denne leveres på samme måte og med samme kjølebil for å spare miljøet ved hjelp av effektiv kjøring.
  • Du får ordentlige råvarer, ofte nærprodusert og økologisk dyrket. Dessuten er så mye som mulig økologisk, ikke grønnsaker som er dyrket i oppvarmede og energikrevende drivhus. Hver uke får du i standardpakken en rett fra fire ulike kategorier; kjøtt, fisk og fjørfe, samt en lekker vegetar-rett, som for eksempel lasagne med mozzarella og cole slaw, eller havre- og speltpannekaker. 3-dagerspakken inneholder tre av de samme rettene.

Vi unngår selvfølgelig kunstige tilsetningsstoffer og såkalte light-produkter som ofte inneholder modifisert stivelse og andre tilsetningsstoffer som kroppen ikke kjenner igjen.
Eksempel på en ukesmeny er for eksempel A. Kyllingbiff med potetmos og erter (2 middager) samt tyttebærsyltetøy og gulrot- og agurkstaver. B. Torsk i tomat- og eggsaus med brokkolisalat og ris/ gryn, C. Ovnspannekake med prosciuttochips , råkost og tyttebær. D. Gode pølser med saftig hveteris-salat