Nyhetstips

Medge Consulting sikrer seg de nordiske rettighetene til Barclays Premier League

Pressemelding   •   des 17, 2009 09:12 CET

Medge Consulting har i dag kjøpt de eksklusive medierettighetene til Englands Barclays Premier League for hele Norden. Avtalen strekker seg over tre sesonger, 2010-11, 2011-12 og 2012-13.
"Vi er både glade og stolte over å ha sikret Medge Consulting det som uten tvil er de mest prestisjefylte fotballrettighetene i verden i dag,” sier Peter Liljestrand, deleier i Medge Consulting. ”Norden har en sterk og historisk tilknytning til Premier League og vi er opptatt av å opprettholde denne nære tilknytningen i årene som kommer."

Vi er glade for å ønske Medge Consulting velkommen som vår nye samarbeidspartner i Norden, og vi er sikre på at de vil distribuere alle de beste Barclays Premier League-øyeblikkene på en omfattende og nyskapende måte," sa Premier League-sjef Richard Scudamore.

De eksklusive rettighetene gjelder alle levende kamper (380 kamper per sesong), alle repriser, høydepunkter og nyhetsrettigheter samt mobil- og internettrettigheter for hele Norden.
Medge Consulting er et Stockholm-basert medieselskap (eies og drives av Peter Liljestrand og Timothy Smart) som har spesialisert seg på sportsrettigheter og strategisk rådgivning innenfor det europeiske og afrikanske mediemarkedet. Oppkjøpet av Premier League-rettighetene vil ytterligere sementere posisjonen til selskapet i Norden.
For mer informasjon vennligst kontakt
Taina Malén, pressekontakt
taina.malen@se.mslworldwide.com