Mellora AS

Mellora AS' mobil-app «HSEQ Free» kåret til beste arbeidsmiljøprodukt

Pressemelding   •   nov 11, 2013 09:20 CET

Den norske app-suksessen «HSEQ Free» fra Bergens-bedriften Mellora AS er av HMS Magasinets lesere kåret til beste arbeidsmiljøprodukt. Appen forenkler arbeidet med innrapportering av HMS-hendelser og gjennomføring av diverse risikoreduserende aktiviteter.

Fagbladet HMS Magasinet  (www.hmsmagasinet.no) oppfordret tidligere i år leserne om å foreslå og stemme fram det produktet som de mente var det beste arbeidsmiljøproduktet. HMS-appen fra Mellora AS ble en soleklar vinner, og det var egentlig aldri noen tvil; i finaleomgangen fikk HMS-appen fra Mellora AS (www.mellora.no) i Bergen flere stemmer enn de fire andre finaleproduktene til
sammen.

Andreplassen ble delt mellom verktøysekken Flexi fra Snickers Workwear og hørselvernet Alpine Music Safe Pro for musikere.

På fjerdeplass fulgte kneputene for håndverkere - også fra Snickers Workwear -og til slutt kom
formstøpte ørepropper, som flere produsenter tilbyr.

Premien for å bli kåret tilbeste arbeidsmiljøprodukt er en hjertestarter fra Røde Kors Førstehjelp – med tilhørende opplæring i bruken av hjertestarteren.

- Vi setter selvsagt stor pris på denne utmerkelsen. Det viser at norske arbeidstakere ønsker å forenkle måten det jobbes med HMS på, noe som ligger i vår visjon at vi skal bidra til, sier daglig leder Trond Hansen.

Mellora AS har besluttet å gi hjertestarteren videre til et lokalt idrettslag som bedriften anser at vil
sette pris på som et trygghetsapparat som kan tas med på både fotballkamper og arrangementer.

Ta gjerne kontakt med eier og daglig leder Trond Hansen på tlf. 41276710 for mer informasjon.

Om Mellora AS

Mellora AS er et norsk foretak som er etablert, eies og ledes av Trond Hansen som har nesten 20
års erfaring innen fagområdene HMS og kvalitetsstyring (forkortes ofte til HMSK (HSEQ på engelsk som står for Health, Safety, Environment and Quality). Hansen innehar EOQ-sertifisering innen kvalitetsledelse og revisjon, en sertifisering som anses som blant de høyeste innen fagfeltet.

Firmaet utviklet det som var verdens første smarttelefon-app for rapportering av avvik, observasjoner,
ulykker, nestenhendelser og forbedringsforslag relatert til helse, miljø, sikkerhet og kvalitet (HMSK/HSEQ). I ettertid er appen blitt utvidet til også å inneholde muligheten for dokumentering av sikker jobbanalyse og vernerunder/inspeksjoner. Nylig lansertes «Utlegg+» som et supplement til arbeidstakere og arbeidsgivere som ønsker å redusere bruken av papir samt å effektivisere og forenkle sine interne arbeidsprosesser.

“HSEQ”  fra Mellora skal være verdens mest brukte mobilapplikasjon for innsending av HMS- og kvalitetsmeldinger samt dokumentering av relevante HMSK-oppgaver.

Mellora skal forbedre kundenes HMSK-rapporteringsprosesser. Vi skal levere en innovativ og lett og bruke HMSK-app som øker sannsynligheten for systematisk HMSK-rapportering og involvering fra alle ansatte i en bedrifts organisasjon. “HSEQ” skal være tilgjengelig for smarttelefonbrukere hvor enn de er i verden og på et språk de kan forstå.