Meru Networks

Meru Networks vokser i Norden

Pressemelding   •   nov 30, 2011 20:34 CET

De siste årene har Barman arbeidet for Avantis Distribusjon, og han har opparbeidet seg  verdifull kunnskap og erfaring om WLAN-markedet i Norden.

Barman har jobbet som salgssjef hos Avantis og har svært god kunnskap og forståelse av WLAN markedet, kanalene og Meru Networks fra tidligere. Avanti har vært distributør for Meru Networks i Skandinavia siden 2005, og Barman har jobbet tett med Meru og deres partnere i hele denne tiden.

- Det var naturlig for meg å ta neste skritt i verdikjeden og bli en del av Meru Networks. Meru har sin unike tilnærming og teknologi hvordan et trådløst nettverk best kan administrere brukere på en effektiv og økonomisk smart måte, sier Barman.

Han ser frem til å jobbe i et nytt selskap.

- Meru Networks er et spennende selskap som tar på seg utfordringen med å levere teknologiske løsninger i konkurranse med andre aktører i det trådløse nettverket. BYOD-trend (bring-din-egen-enhet) er over oss og vil sett store krav til alle typer nettverk, ikke minst wlan.

- Behovet for avanserte trådløse nettverket er stort med alle smarttelefoner, bærbare datamaskiner og andre kunder som krever tilgang til nettverk. Fremover vil kravene til det trådløse nettverket ytelse og stabilitet bli stadig høyere. Meru skal håndtere utfordringen på best mulig måte for sine kunder, sier Barman.

Meru Networks utvikler og markedsfører trådløse LAN-infrastrukturløsninger som bruker virtualisering til å levere trådløse tjenester for forretningskritiske tale, video og dataprogrammer. Merus prisbelønnede virtuelle cell arkitektur er et totalt skifte vekk fre typiske hub-basert WLAN tilnærming, og gir ytelse, pålitelighet, sikkerhet og kostnadseffektivitet en tidligere bare fant i kablet nettverk. Meru teknologi brukes av over 2500 organisasjoner i 35 land.

For mer informasjon, besøk www.merunetworks.com