Meru Networks

Meru tar sine WLAN-løsninger til skyen

Pressemelding   •   mar 19, 2012 06:00 CET

Sunnyvale, California - 19. mars 2012 - Meru Networks, Inc., (NASDAQ: Meru), en pioner innen 802.11n trådløse nettverk, lanserer et sett med nye Meru WLAN løsninger som plasseres i skyen som egne virtualiserte enheter eller som en abonnent tjeneste for rask opprettelse av trådløs dekning. Meru nye linje av Virtual Mobility Controllers er VMware-baserte virtuelle maskiner som opererer på standard x86-plattformer i datasenteret eller i «private cloud» miljøer. Merus E(z)RF services  og Meru Identity Manager gjesteløsninger er nå også tilgjengelig som virtuelle hostede løsninger. De nye løsningene forbedrer effektiviteten og utnyttelsen av ressurser i datasenteret ytterligere samtidig som IT administratoren har full valgfrihet og kontroll. Nå har bedrifter full valgfrihet om de vil ha en virtualisert trådløs løsning, trådløst som en tjeneste eller de kan velge egen hardware løsning som tilfredsstiller deres individuelle behov og gir dem fleksibilitet for å håndtere en stadig økende mengde mobile trådløse enheter på nettverket.

"Etter hvert som BYOD (Bring Your Own Device) trenden utfordrer grensene for nettverkskapasitet og administrasjon av trådløse nettverk, må bedrifter utforske nye måter å betjene tusenvis av nye mobile trådløse enheter og applikasjoner som kommer inn i miljøet og samtidig beholde operasjonell effektivitet; sier Ihab Abu-Hakima, administrerende direktør i Meru. Våre nye virtuelle sky-baserte løsninger gir bedrifter større valgfrihet og kontroll over hvordan trådløse nettverk blir distribuert og forvaltes. Resultatet er et svært dynamisk trådløst miljø, tilpasset mobilitet og i stand til å møte kravene fra brukerne og med full gevinst av cloud computing og datasenter virtualisering.

Merus Virtualiserte Operativsystem og kontrollere

I hjertet av Merus mobilitets løsninger finner vi Merus dynamiske System Director software. Dette operativsystemet benyttes hos tusenvis av Meru kunder over hele kloden og er nå tilgjengelig som en Virtual Appliance og utviklet for å operere på standard x86-plattformer. Meru System Director kan rulles ut i eksisterende datasentre eller i private cloud miljøer. Merus unike «Single Channel» 802.11n standard trådløse arkitektur leverer all avansert og robust funksjonalitet for å håndtere tusenvis av båndbredde krevende Wi-Fi-enheter, samtidig som det er bransjens enkleste trådløse nettverksløsning å driftsette, styre og administrere. Arkitekturen sørger for enkel distribuering og konfigurering av alle aksesspunkter i hele bedriften samt ytelsesjusteringer på nettverket og måling med Meru E(z)RF Management Suite. Den nye cloud-aktiverte versjonen av System Director forenkler videre utrulling og drift av WLAN ved at IT avdelinger enkelt kan utnytte kraften, sikkerhet og fleksibiliteten som ligger i private skytjenester og virtuell maskin infrastruktur som allerede er på plass i sine virksomheters datasentre.

IT og nettverk administratorer er på utkikk etter ulike arkitektoniske muligheter for sine «Enterprise» trådløse nettverk; sier Rohit Mehra, director of enterprise communications infrastructure, i IDC. Løsninger som for eksempel nå tilbys av Meru gir installasjoner av trådløse nettverk fleksibilitet, optimal styring og kontroll. Muligheten til å ha enten virtuelle WLAN kontrollere, tradisjonelle hardware baserte WLAN kontrollere eller en blanding Dette gir muligheten til å ta i bruk ny teknologi som passer den type og topologi som bedrifter allerede har valgt, uten å gå på kompromiss med eksisterende investeringer i øvrig nettverks infrastruktur.

For private sky og Datacenter-distribusjoner, har bedrifter nå i tillegg mulighet til å velge virtuelle utgaver av Meru WLAN kontrollere, bygget med formål for optimal skalering og ytelse. Virtuelle utgaver av Merus populære MC1500, MC3200, MC4200 Mobility kontrollere støtter samme antall aksesspunkter og leverer samme grad av kapasitet som deres dedikerte hardware ekvivalenter.

Virtualiserte og Cloud-hostede Applikasjonstjenester

Merus administrasjonsverktøy , Identity Manager og E(z)RF Mobility Manager, er nå tilgjengelig som abonnement-baserte hostede applikasjoner. Meru Identity Manager tilbyr automatisk og sikker utrulling av mobile trådløse enheter med liten eller ingen behov for IT-støtte. Meru E(z)RF Mobility Manager-suiten er et intelligent og omfattende styringssystem som gir sentralisert styring gjennom RF visualiserings dashboard som måler trådløs ytelse og feilhåndtering for bedrifters trådløse LAN.

Disse programmene er nå også tilgjengelig som VMware virtuelle applikasjoner og kan operere på i eksisterende datasenter infrastruktur eller i skyen. De nye produktene og alternativene for distribusjon gir IT-avdelinger muligheten til og effektivt å administrere og kontrollere WLAN infrastruktur etter hvert som antall enheter, applikasjoner og brukere øker på det trådløse nettverket.

Foretak av alle slag er på jakt etter kostnadseffektive måter å rulle ut, administrere og betjene flommen av nye mobile trådløse enheter og båndbredde krevende applikasjoner som kommer inn i miljøet på en daglig basis; sier Craig Badrick, administrerende direktør i TTI-Wireless, en ledende Meru kanal partner. Som en trådløs systemintegrator, ser vi hundrevis av kunder som ser etter måter å kostnadseffektivt håndtere BYOD trenden på mens de samtidig skal opprettholde kontroll over sine omgivelser og velge den beste av en rekke alternativer for distribusjon av sine trådløse nettverk. Meru fortsetter å være ledende som produktleverandør som gjør at distribuerte mobile løsninger i bedrifter får muligheter for enkel distribusjon og utnyttelse av eksisterende datasenter infrastruktur. Disse nye produktene vil gi kundene våre muligheten til å møte etterspørselen av BYOD trenden og gjøre det på den måten som passer best for deres miljø og deres budsjett.

Hvis du vil vite mer om Meru mobilitetsløsninger, besøk Meru www.merunetworks.com  eller last ned Meru WLAN Cloud Solutions Whitepaper.

Meru Networks utvikler og markedsfører trådløse LAN-infrastrukturløsninger som bruker virtualisering til å levere trådløse tjenester for forretningskritiske tale, video og dataprogrammer. Merus prisbelønnede virtuelle cell arkitektur er et totalt skifte vekk fre typiske hub-basert WLAN tilnærming, og gir ytelse, pålitelighet, sikkerhet og kostnadseffektivitet en tidligere bare fant i kablet nettverk. Meru teknologi brukes av over 2500 organisasjoner i 35 land.

For mer informasjon, besøk www.merunetworks.com