VisitOSLO as

Michael Jackson og Bubbles - på plass på Tjuvholmen

Pressemelding   •   nov 29, 2011 15:03 CET

Mindre enn et år før Astrup Fearnley Museets omfattende samling av moderne kunst flytter inn i praktbyggene på Tjuvholmen, er fasaden mot Rådhuset nå prydet av et 15 meter høyt bilde av en av samlingens høydepunkter. ”Michael Jackson and Bubbles” er en porselensskulptur av den amerikanske kunstneren Jeff Koons. Han er kjent for sin bruk av kitsch bildesymboler, ofte i skulpturell form og ofte i store formater. Hans arbeider er blant de mest kostbare i verden oppnådd for en samtidskunstner. Popkunst og surrealisme er stikkord for Koons’ kunst

VisitOSLO as er markedsføringsselskapet for Osloregionen. Firmaet er organisert som et aksjeselskap der aksjonærene består av bedrifter i regionen som driver reiselivsrelatert virksomhet. VisitOSLO as har et omfattende samarbeid med Oslo kommune. VisitOSLO as har følgende operative avdelinger: Kongress, Destinasjonsmarkedsføring/Mediebearbeiding og Turistinformasjonene. VisitOSLO har også en sentral vertskapsrolle ved internasjonale arrangement i byen vår, og høy kompetanse når det gjelder tilrettelegging av presse- og informasjonssentra og tjenesteyting til arbeidende presse.