Ving Norge AS

Michelin-stjerner til 12 av Vings hotellrestauranter

Pressemelding   •   mar 19, 2014 12:28 CET

Forrige uke ble den prestisjetunge Michelin-guiden 2014 presentert. Flere av restaurantene på Vings hotell rundt i Europa ble tildelt én eller flere stjerner, blant dem hotell Le Bristol i Paris, Abama Golf & Spa Resort på Tenerife og The Cliff Bay Restaurant på Madeira.

– Det er veldig gøy at så mange av våre hotell har fått stjerner i årets guide. Få restauranter har lykkes i å få tre stjerner, så det at restauranten Epicure på vårt hotell Le Bristol i Paris har oppnådd dette er ekstra gledelig, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Flere hotellrestauranter i Vings charterprogram fikk stjerner i årets guide. De to restaurantene på luksushotellet Abama Golf & Spa Resort på Tenerife fikk begge en stjerne i guiden – Restaurant Kabuki og Restaurant M.B. The Cliff Bay Resort med restauranten Il Gallo d’Oro er den eneste restauranten på Madeira som har lykkes med å få en stjerne i den attråverdige guiden. The Cliff Bay Resort har vært i Vings program i mange år og er veldig godt likt blant gjestene. Hotellet har et av de høyeste kvalitetstallene av alle hotellene til Ving verden over med 4,8 av 5 mulige.

– Mat er en stor del av opplevelsen når man reiser, og å spise god mat er en luksus mange unner seg i ferien. En god middag på en bra restaurant er ofte et herlig minne å tenke tilbake på, avslutter Fossum.

Resten av stjernene er fordelt på Vings hotell i storbyer i Europa og klassiske badebyer ved Middelhavet.

Hotellrestauranter på Vings reisemål med stjerner i Michelin-guiden:
- Restaurant M.B på Abama Golf & Spa Resort(VVVVV+),Tenerife (1 stjerne)
- Restaurant Kabuki på Abama Golf & Spa Resort (VVVVV+), Tenerife (1 stjerne)
- Restaurant Il Gallo d Oro på The Cliff Bay Resort (VVVVV), Madeira (1 stjerne)
- Restaurant Epicure på Le Bristol (VVVVV), Paris (3 stjerner)

- Restaurant Patrick Guilbaud på The Merrion Hotel(VVVVV), Dublin (2 stjerner)
- Restaurant Le Diane på Fouquet’s Barrière (VVVVV), Paris (1 stjerne)
- Restaurant Locanda Locatelli på Hyatt Regency The Churchill (VVVVV), London (1 stjerne)
- Restaurant Monastrell på Hospes Amérigo (VVVVV), Alicante (1 stjerne)
- Restaurant Seven Park Place på St. Jame’s Hotel & Club (VVVVV), London (1 stjerne)
- Restaurant L’ Accanto på Grand Hotel Angiolieri (VVVVV), Sorrento (1 stjerne)
- Restaurant Galvin at Windows på Hilton Park Lane(VVVVV), London (1 stjerne)

- Restaurant La Palme d’ Or på Martinez (VVVVV), Cannes (2 stjerner)

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.