Eniro

Microsofts Bing og Eniro i strategisk samarbeidsavtale

Pressemelding   •   jul 05, 2013 13:07 CEST

Eniro, Nordens ledende søkeselskap, og Microsofts Bing har signert en avtale som gjør Eniro til autorisert forhandler av Bings annonseløsninger i Norge, Sverige og Danmark.

Avtalen medfører at Eniro styrker sin rolle på det digitale mediemarkedet og får et komplett utvalg av annonseløsninger for sine skandinaviske kunder. Bing kan dra nytte av Eniros salgsstab for å nå nye kunder.

- Vi har som mål å være det naturlige valget for små- og mellomstore bedrifter når det kommer til søkeannonsering og andre prestasjonsbaserte løsninger. I kombinasjon med Gule Siders tilbud for online- og mobilannonsering får våre annonsører nå mulighet til å nå sine kunder i flere kanaler. Jeg har jo selv fulgt Bing tett og vet at produktet er bra. Vi ønsker å være med på den satsningen Microsoft gjør på søkesiden for å tilby et kompletterende produkt til kundene våre,  sier Rune Paulseth, direktør for digitale medier i Eniro Norge.

Eniro har 400 000 eksisterende annonsører i Skandinavia. Foruten Bing selger Eniro også Google AdWords™ og pay-per-click via sitt eget nettverk Scandinavian Ad Networks. Det innebærer at Eniro, gjennom sine lokale merkevarer, fungerer som rådgiver for hele markedsføringen for små- og mellomstore bedrifter.

- Når Microsoft og Yahoo! inngikk samarbeid lovet vi å tilby et reelt alternativ til annonsører over hele verden. I løpet av de siste månedene har Yahoo! Bing Network ekspandert til syv nye europeiske markeder, inklusive Norden, og nettverket dekker nå 22 markeder på tvers av fire kontinenter. Videre har vi jobbet med lokale merkevarer, byråer og partnere som Eniro, for å sikre at lokal annonsering kan utnytte hele potensialet i vår attraktive målgruppe, sier Ulrik Krag, Country Manager for Microsoft Advertising Norway.

Bing inngår i Eniros tilbud fra midten av august. Mediesalget for Eniro i Norge opererer under navnet Kvasir Media.

For mer informasjon, kontakt:Rune Paulseth, direktør digitale medier i Eniro NorgeMobil 982 16 691 / runep@eniro.com
Renate Morken, presseansvarlig Eniro NorgeMobil 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.