Matenerklar.no

Middagsfrid nominert som Årets eHandel i Sverige

Pressemelding   •   feb 02, 2011 19:27 CET

Middagsfrid og Matenerklar hjelper barnefamilier med å lage sunn mat raskt ved å levere råvarer og oppskrifter til sunne og gode familiemiddager. Varene og oppskriftene blir levert en gang i uken hjem på døren med kjølebil.

Matenerklars svenske moderselskap, Middagsfrid, er den raskeste voksende aktøren innen levering av matvarer hjem til svenske husstander. De er nå nominert som en av tre finalister i kategorien Årets eHandel i Svensk Handels og og Dagens Handels store handelspris Retail Awards 2011. Hvem som vinner, avsløres under den store Handelsgallaen 15. mars. Her deles det ut prestisjefylte bransjepriser i totalt kategorier.

Allerede i fjor ble Middagsfrid nominert i to kategorier – ”Årets medvetna butikk” og ”Årets utmanare”.

- Vi er veldig glade for denne finaleplassen. Vi betrakter oss tross alt ikke selv som rendyrket ehandel, selv om våre kunder gjør sine bestillinger over nettet og får sine matposer levert hjem på døren. - Kundene setter stor pris på enkle og sikre web-løsninger, som også gir god oversikt og fleksibel styring over fremtidige leveringer sier daglig leder i Norge Hans Horndalsveen. Websidene for de norske kundene er identiske med det svenske, nominerte konseptet

I 2007 startet Kicki bedriften hjemme på kjøkkenet, og hennes oppskrifter og matfilosofi når i dag hver uke mer enn 6.000 svenske familier. Omsetning i Sverige i 2010 passerte 100 millioner SEK. I Danmark startet Middagsfred AS opp i 2009 og i 2010 startet Middagsfrid i Tyskland og Norge, under henholdsvis navnene KommtEssen og Matenerklar. I Norge tilbyr Matenerklar sine abonnement på råvarer og oppskrifter for sunne, gode og klimasmarte middager hjem til familier i Stor-Oslo, Stavanger og Bergen. ende selskap som nå ekspanderer utover Nord-Europa med økologisk, bra mat i fokus ”

Et prisvinnende konsept
Det er lang rekke som allerede har satt pris på Kickis selskap og matfilosofi. Kicki ble i desember 2010 utnevnt til ”årets entreprenør” av Nya Affärer”, forrige vinter kåret til ”Årets tjänsteutvecklare” og september 2009 ble Middagsfrid også utnevnt til ”Årets Rookie” (nykommer) i næringsmiddelbransjen. I 2008 ble Middagsfrid nominert av bladet Mamma som ”Årets inspiratör” og Matmagasinet nominerte Middagsfrid til Matglädjepriset. De to siste utmerkelsene kom fra Dagens handel der Kicki var finalist i kategorien  ”Årets medvetna butik” og finalist i kategorien ”Årets utmanare (utfordrer)” på Retail Awards 2010. For mer informasjon om de svenske utmerkelsene, se www.middagsfrid.se

For nærmere spørsmål, ta kontakt med daglig leder i Matenerklar.no, Hans Horndalsveen på mobil 907 25 865 eller mail hans.horndalsveen@matenerklar.no

Matenerklar.no leverer fem ferdig planlagte middager på døren  - med oppskrift og råvarer. tilbyr levering hjem på døren av ferdig planlagte matposer med tilhørende oppskrifter. Kundene får tid til å lage god, sunn og klimasmart mat av beste kvalitet og får samtidig en god samvittighet. Vi arbeider også for en større bevissthet om hva som klimasmart mat. Vi donerer jevnlig mat til trengende familier i Norge. For oss er det ekte matglede. Matenerklar.no er et datterselsap av familieselskapet Middagsfrid som ble grunnlagt i Stockholm i 2007 og leverer i dag sunne råvarer til familier i Sverige, Danmark, Tyskland og Norge.

Fakta om tjenesten

• Friske råvarer leveres med oppskrifter for fem middager til fire personer. Maten leveres på døren med kjølebil mandag ettermiddag/ kveld.
  • Alternativet er den mindre 3-dagersposen som dekker tre middager til fire porsjoner. Denne leveres på samme måte og med samme kjølebil for å spare miljøet ved hjelp av effektiv kjøring.
  • Du får ordentlige råvarer, ofte nærprodusert og økologisk dyrket. Dessuten er så mye som mulig økologisk, ikke grønnsaker som er dyrket i oppvarmede og energikrevende drivhus. Hver uke får du i standardpakken en rett fra fire ulike kategorier; kjøtt, fisk og fjørfe, samt en lekker vegetar-rett, som for eksempel lasagne med mozzarella og cole slaw, eller havre- og speltpannekaker. 3-dagerspakken inneholder tre av de samme rettene.

Matenerklar.no leverer tre eller fem ferdig planlagte middager på døren  - med oppskrift og råvarer. Kundene får tid til å lage god, sunn og klimasmart mat av beste kvalitet og får samtidig en god samvittighet. Vi arbeider også for en større bevissthet om hva som klimasmart mat. Vi donerer jevnlig mat til trengende familier i Norge. For oss er det ekte matglede. Matenerklar.no er et datterselsap av familieselskapet Middagsfrid som ble grunnlagt i Stockholm i 2007 og leverer i dag sunne råvarer til familier i Sverige, Danmark, Tyskland og Norge.