Mushroom

Miljøvennlige barnemøbler i papp

Pressemelding   •   jan 10, 2010 16:28 CET

Trenger du en babyseng som veier nesten ingenting, som tar ingen plass når den ikke er i bruk og samtidig er robust og slitesterk?
Mushroom.no har nå flotte miljøvennlige barnemøbler av resirkulert papp! Blir dine dorullkjerner til dette flotte designmøbelet? Kanskje ikke, men den er laget utelukkende av resirkulert papp. Den kommer i tre deler og settes sammen på få sekunder, noe som ofte ikke er tilfelle for de klassiske reisesengene på markedet. Dette gjør vuggen perfekt på reise eller som gjesteseng hos besteforeldre. Den er en vakker og praktisk førsteseng til babyen. Vekten gjør at den lett kan flyttes rundt i huset etter behov. Tross resirkulert papp, er barnemøblene sterke og solide og vuggen tåler hele 50 kg. Den leveres med mønster, eller helt hvit. Den hvite vuggen kan man sette sitt personlige preg på med stickers, bilder eller man kan la storebror dekorere den. Når barnet vokser ut av vuggen plukkes den bare fra hverandre og stikkes bak skapet til neste gang den skal brukes, eller leveres tilbake til resirkulering. Vuggen kan også fåes uten vugging, noe som gjør at den kan brukes lenger.

Camilla Skagen som driver agenturet og nettbutikken Mushroom.no gleder seg til å lansere produktene i Norge. «Jeg falt pladask for designet første gang jeg så den i et svensk interiørmagasin» forteller Camilla entusiastisk. «Jeg bare måtte ha den vugga! At den i tillegg viste seg å være miljøvennlig og superpraktisk var et stort bonus» sier hun. I dag har hun brukt vuggen til hele fire barn, og forteller at den er like fin og nå klar for neste baby.

Etterhvert som hun ble kjent med Green Lullaby som er produsenten av vuggen, viste det seg at det fantes flere møbler i resirkulert papp, og Mushroom.no har flere ulike barnemøbler i sortimentet. Det finnes blant annet et tegnebord med benker for barn. Benkene har oppbevaringsplass i setet. Det er ingen skarpe kanter eller harde flater å slå seg mot. Pappmøblene er bløte men samtidig sterke og solide. Benken tåler 120 kilo, noe som gjør at både liten og stor kan sitte sammen å tegne eller leke. Møblene settes raskt sammen uten verktøy og smådeler og søl tørker man bort med en fuktig klut.

I tillegg til vugge og tegnebord i papp, finnes det dukkeseng og dukkehus samt oppbevaringsbokser. Dukkesengen og dukkehuset og de andre møblene kan enkelt stikkes unna når de ikke er i bruk, for så å bli like spennende igjen når de hentes frem igjen. ”Praktiske oppbevaringsbokser i papp er kanskje ikke like uvanlig, men at man kan stable og klatre på dem, bruke dem som krakk og samtidig lære enkle symboler, bokstaver og tall er litt mer uvanlig”, sier en stolt Camilla mens hun forteller videre om de miljøvennlige møblene. Alle tilfredsstiller europeiske sikkerhetsstandarder og de inneholder ikke giftige flammehemmere.

Camilla gleder seg nå over å endelig å ha pappmøblene tilgjengelig for norske foreldre, og tror at de kommer til å bli en stor suksess i Norge. Foreløpig er produktene kun til salgs via nettet hos www.mushroom.no men Camilla ønsker å komme i kontakt med butikker som er interessert i å forhandle miljøvennlige barnemøbler.

For mer informasjon, kontakt:
Camilla Skagen
Epost: post@mushroom.no
tlf 91714987
eller bestill direkte hos www.mushroom.no

Pressemeldingen og flere bilder ligger tilgjengelig på