Mills DA

Mills DA lanserer flere nye produkter i februar

Pressemelding   •   jan 28, 2014 16:52 CET

En ny margarin uten melk og soya, yoghurtbaserte påleggsalater og nye begre på hele margarinsortimentet er blant nyheten fra Mills DA dette kvartalet.

Melange uten melk og soya

Det er stor etterspørsel etter matvarer som er tilpasset forbrukere med ulike allergier, som melk- og laktosefrie produkter. Melange lanserer derfor i en margarin i folie uten melk og soya.

- Melange uten melk og soya er et svært godt produkt til steking og baking, for de som er intolerante mot melk, laktose og soya. Vi gleder oss til å endelig kunne tilby dette til forbrukere som vi vet har ventet på et allergivennlig alternativ, sier Magnus Hansen, produktsjef for Melange.

Soft Flora og Vita hjertego’ i nye begre

Alle margarinene i beger får en mer moderne og funksjonell design. Lokket er videreutviklet og tilpasset forbrukernes behov i tråd med ønskene fra omfattende forbrukertester. Nå har lokket et mer robust feste, og åpningsfliker for både høyre- og venstrehendte brukere. Begrene blir også mer synlige i butikkhyllen, med tydeligere budskap og detaljer som skiller seg fra konkurrentene.

I tillegg kommer Soft Flora Original og Soft Flora Lett i mindre pakninger i butikkhyllene, med henholdsvis 265g og 270g.

Delikat yoghurtsalater

Kvinner og yngre forbrukere etterspør en lettere type påleggssalater med nye smaker. I de nye påleggssalatene fra Delikat er en stor del av majonesen er erstattet med yoghurt, som gir salatene et lavere kaloriinnhold. Delikat yoghurtsalater kommer i to smaksvarianter; en med reker, ingefær og pepperrot, og den andre med smaksrik skinke, agurk og hvitløk.

Mills DA er en sterk og allsidig næringsmiddelbedrift som produserer og markedsfører ledende merkevarer som Vita hjertego`, Mills, Delikat, Soft Flora og Melange. Vi har ca. 450 ansatte og omsetningen i 2013 var på 1,8 milliarder kroner.