BrandMaster

Mitsubishi Motors Norway velger BrandMaster MRM-system

Pressemelding   •   nov 09, 2016 08:00 CET

Vi er stolte av å kunne informere at Mitsubishi Motors Norway har valgt BrandMaster MRM som sitt Marketing Resource Management system.

Avtalen innebærer at Mitsubishi Motors Norway vil bruke BrandMaster til å kontrollere og styrke merkevaren Mitsubishi i Norge, og samle og forenkle prosessene rundt markedsføring mellom markedsavdeling, reklamebyrå og lokale forhandlere.

Et velprøvd MRM-system innenfor bilbransjen

– BrandMaster er et velprøvd MRM-system innenfor bilbransjen. Dette var viktig for oss i prosessen med å velge et system for å hjelpe oss styrke og videreutvikle arbeidet med merkevaren Mitsubishi i Norge sier Marius Rosenberg Amundsen, Markedssjef hos Mitsubishi Motors Norway.

Mitsubishi Motors Norway har 62 forhandlere fordelt over hele Norge, både frittstående og selveide, som selger bilene og driver markedsføring i samarbeid med Mitsubishi sentralt. Markedsavdelingen til Mitsubishi gjør i samarbeid med reklamebyrå klart markedsmateriell til forhandlerne. Dette består av både ferdig materiell og materiell som kan tilpasses lokale behov.

Denne jobben har tidligere vært omstendig da ferdig materiell har blitt gjort tilgjengelig på intranett og endringer og lokale tilpasninger har blitt utført av reklamebyrå.

– Dette er utfordringer vi ser flere bedrifter sitter med sier Gunnar Larsen, daglig leder i BrandMaster. Reklamebyråer er gode på planlegging og kreative kampanjer – det er her de bør bruke tiden sin. Dagene når reklamebyråene brukte tiden sin på korrektur-runder og små justeringer av format eller innhold er over. Ved å gjøre fleksible maler tilgjengelig via et MRM-system sikrer man at merkevaren holdes konsistent, samtidig som man gir lokale avdelinger og forhandlerne muligheten til selv å gjøre tilpasninger fortsetter han.

Vil spare både tid og penger

Mitsubishi Motors Norway vil innføre BrandMaster MRM-system i flere faser. I første fase settes det opp et system som erstatter løsningen de bruker i dag. Dette vil gjøres gjennom BrandMaster sin Mediebank (DAM) og Brand Centre-teknologi og vil gi forhandlerne enkel tilgang til alt materiell for hver bil-modell. Herunder ligger også muligheten for maler med lokal tilpasning.

– Dette vil forenkle og profesjonalisere arbeidet vårt sier Marius Rosenberg Amundsen. I dag benytter forhandlerne seg av reklamebyrå for å gjøre mindre justeringer og lokal tilpasning – dette håper vi at forhandlerne nå vil kunne løse selv. Vi håper å bli enda mer konsistente i markedsføringen vår. Vårt mål er et sømløst samarbeid og koordinering med forhandlerne våre – dette vil spare både tid og penger i alle ledd når vi har fått systemet implementert fortsetter han.

Neste fase vil være å ta i bruk større deler av BrandMaster MRM-system og benytte systemet til planlegging og gjennomføring av markedsaktiviteter gjennom Campaign Manager samt bestilling av ferdig og on-demand materiell gjennom Marketing Shop.

Om Mitsubishi

Mitsubishi er en av verdens største bilprodusenter, kjent for japanske kvalitetsprodukter til god pris. De har vært tilstede i Norge siden 1975 og feiret i fjor 40-års jubileum i Norge. De er blant de ledende aktørene på hybrid-modeller, og Mitsubishi Outlander PHEV er den mest solgte bilen innenfor hybrid-segmentet i Norge

BrandMaster tilbyr systemløsninger og tjenester knyttet til Brand Management og Marketing Resource Management. BrandMaster er til stede i over 45 land, og håndterer kunder som Statoil, DNB, Telia, Mercedes-Benz, Helly Hansen og DNV GL.

BrandMaster MRM-system er en nettbasert markedsføringsplattform (SaaS), utviklet for å hjelpe bedrifter å mestre merkevare- og markedsføringsprosessene på tvers av organisasjonsnivåer, markeder og kanaler.