Deloitte AS

Monica Mæland deler ut gründerpris

Pressemelding   •   aug 30, 2012 11:10 CEST

Byrådsleder Monica Mæland deler for syvende år på rad ut gründerprisen “Rising Star Hordaland” på vegne av verdens største revisjons- og rådgivningsfirma, Deloitte. Prisutdelingen finner sted på Grand hotell Terminus, Bergen, klokken 19.00 tirsdag 4. september.

Årets finalister (i alfabetisk rekkefølge):

• Bergenbio - Identifiserer og evaluerer nye potensielle medisiner, og simulerer deretter hvordan en tenkt medisin vil virke.
  • Energi Teknikk - Totalleverandør av utstyr og tjenester for utbygging av småkraftverk. Tilbyr blant annet egenproduserte turbiner, tavler og kontrollsystemer.
  • Mce – Utfører arbeid med stål, rustfritt stål og aluminium. Har blitt en stor aktør på nasjonalt plan innen produksjon av livdyrskap.
  • Norwegian Rain - Produserer regnbekledning for urbane menn. Har mottatt flere priser og blitt hyllet av motebransjen for sitt særegne design.
  • Sea-Hawk Navigation- Har utviklet en unik, patentert radarteknologi som fanger opp langt mer enn konvensjonelle radarer.

Én av disse fem kandidatene vinner årets “Rising Star Hordaland”.

Prisen går til en bedrift i Hordaland som kan vise til radikal innovasjon og ekstrem vekst. Kandidatene er valgt ut på grunnlag av nøkkeltall, produktkonsept og grad av innovasjon. Flere tusen bedrifter i Hordaland er vurdert.

I juryen for “Rising Star” sitter byrådsleder Monica Mæland, professor Tor Aase Johannessen (NHH) og partner Hogne Tyssøy (Holberg Fondene).

Tidligere vinnere av ”Rising Star Hordaland”:

2011: Vennebyen

2010: Siem Wis

2009: Odin Petroleum

2008: Storm Weather Center

2007: It’s Learning

2006: NorDiag ASA

For mer informasjon og påmelding: www.firsttuesdaybergen.com

Pressen inviteres til å delta på prisutdelingen.

Deloitte yter tjenester innen revisjonsvirksomhet, konsulentvirksomhet, advokattjenester samt Corporate Finance og transaksjonsrådgivning. Vi arbeider for en rekke internasjonale selskaper og norske virksomheter innen privat og offentlig sektor. Deloitte kombinerer verdensledende innsikt med et unikt arbeidsmiljø og en kultur som sammen med våre kunder alltid søker å finne og utvikle de beste løsningene på forretningskritiske problemstillinger. Deloitte har 1150 ansatte ved 21 kontorer i Norge. Deloitte i Norge er en del av Deloitte Touche Thomatsu Limited (DTTL), verdens største leverandør av revisjons- og rådgivningstjenester med mer enn 195.000 ansatte i 150 land.