Coca-Cola Enterprises Norge AS

Monster lanserer energidrikk med Valentino Rossi

Pressemelding   •   feb 15, 2016 10:29 CET

(Oslo, 15. februar) Sammen med Monster Beverages har MotoGP sjernen Valentino Rossi utviklet en egen energidrikk. Nå kommer endelig motorsportkjørerens signaturprodukt, «The Doctor», til Norge.

Valentino Rossi er en legende innenfor motorsport, med over hundre seiere og ni verdensmesterskap. Utover et rått talent på banen er han også kjent for å ha humor og skape spesielle øyeblikk for sine fans før og etter løp. Gjennom samarbeidet med Monster Beverages har Rossi vært med på å utvikle en helt spesiell energidrikk, som nå blir tilgjengelig for norske motorsportfans.

– Monster har en tradisjon for å støtte opp om motorsport, og for oss er en egen energidrikk den beste måten å hedre en av verdens beste kjørere, sier Karoline Dahr, Porteføljeansvarlig for Monster hos Coca-Cola Enterprises Norge.

Kallenavnet til Rossi, «The Doctor», er også navnet på den nye energidrikken med sitrussmak. I tillegg vil boksens ikoniske design, den gule bakgrunnen med måne og sol, være lett gjenkjennelig for de som følger sporten. Både fargene og symbolene er en gjenganger på utstyret Valentino Rossi bruker når han konkurrerer.

Flere valgmuligheter

“The Doctor” er en kullsyrebasert drikk med smak av appelsin og sitron, og blir det nyeste tilskuddet til Monster i Norge. Å bredde porteføljen er et viktig fokusområde for drikkevareprodusenten.

– Vi jobber hele tiden med innovasjon og utvikling av nye energidrikker. For oss er det viktig å tilby et bredt spekter av produkter, slik at hver enkelt finner den varianten som passer for dem. «The Doctor» har en veldig god smak, og vi har stor tro på at den vil bli et populært medlem i Monsterfamilien, avslutter Karoline Dahr.

For mer informasjon

Om Coca-Cola Enterprises Norge AS

Siden 2010 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av produktene til The Coca-Cola Company i Norge, mens Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene. Coca-Cola Enterprises Norge distribuerer også produktene til Monster Beverages. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola life, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Nestea, Minute Maid, Urge Intense, Kuli, CHAQWA, Burn og Monster. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/