Widerøe (kun feed)

Morgenfly fra Molde og Kristiansund til Bergen

Pressemelding   •   feb 08, 2011 20:19 CET

Widerøe imøtekommer mange kundeønsker når vi fra sommerprogrammets begynnelse 28. mars starter en ny morgenrute fra Molde og Kristiansund til Bergen.

Den nye ruten går mandag-torsdag og får avgang fra Molde kl 06.20 og fra Kristiansund kl 07.00, med ankomst Bergen kl 08.05. Dette muliggjør lengre dagsopphold i Bergen og gir dessuten reisende fra Molde og Kristiansund en rekke nye reisemuligheter til andre destinasjoner på Widerøes og SAS' omfattende rutenett. Det blir raske videre forbindelser til bl.a. Stavanger, Kristiansand og Aberdeen.

I nordgående retning kommer også en ny sen kveldsrute fra Bergen til Molde søndag-onsdag, som supplement til de øvrige tre flygingene vi har hver dag på denne strekningen.

- Vi gleder oss over at vi får på plass et ruteopplegg som gir forbedringer for begge disse viktige destinasjonene på Widerøes rutenett, sier Sverre Sletten, rutesjef regionalruter i Widerøe

Om oss:

Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med 1300 medarbeidere og en årlig omsetning på 2.5 milliarder kroner. Selskapet frakter over 2 millioner passasjerer i året og trafikkerer 37 flyplasser i Norge og 7 i utlandet, sommerruter inkludert.

Widerøe har 380 avganger og landinger daglig, og flyr til dobbelt så mange flyplasser i Norge enn noe annet flyselskap. De kommersielle rutene utgjør i dag 60 prosent, mens anbudsrutene på kortbanenettet utgjør 40 prosent av Widerøes virksomhet.