MSC Cruises Scandinavia

MSC Cruises tildelt pris for innovativ vannsklie

Pressemelding   •   des 12, 2013 08:30 CET

Den spektakulære vannsklien Vertigo på MSC Cruises skip MSC Preziosa har blitt kåret til årets beste cruiseinnovasjon. Vertigo vant i en avstemning blant tusenvis av cruiseentusiaster under Cruise International Awards.

- Prisen er et bevis på at den strategiske satsingen på familievennlige cruise med mange aktiviteter for alle aldersgrupper er på sin plass, sier Åsa Elmcrona, markedssjef i MSC Cruises.

Vertigo er verdens lengste vannsklie på et cruiseskip. Den er 13 meter høy og strekker seg 120 meter. Deler av den spektakulære ferden går utenfor relingen av skipet.

Som om ikke det var nok, er også deler av banen gjennomsiktig. Rutsjeturen holder en gjennomsnittlig hastighet på 6 meter i sekundet og begynner på skipets 18. dekk.
- Den lengste vannsklien på de sju hav er intet annet enn en våt kjempesuksess, sier Åsa Elmcrona.

Cruiseskipet MSC Preziosa ble sjøsatt så sent som i mars i år. I tillegg til den utrolige vannattraksjonen, kan det luksuriøse fartøyet også skilte med evighetsbasseng, spa, teater, kasino og en rekke restauranter og barer.

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. MSC Cruises har en av de mest moderne flåtene i verden med de elleve skipene MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og De forente arabiske emirater. I mars 2013 økte flåten ytterligere i omfang med det nyeste tilskuddet, MSC Preziosa. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. I Norden selges cruisene via forhandlere. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no