Mystore.no

Mystore kjøper seg inn i Butikkpikene

Pressemelding   •   jan 26, 2016 11:29 CET

Mystore, Norges største leverandør av nettbutikker, og Butikkpikene.no, en raskt voksende nettbutikkleverandør, har inngått en avtale der Mystore overtar 75% av aksjene i Butikkpikene.

Butikkpikene.no vil fortsette å drives som et selvstendig konsept for fysiske butikker som skal eller er på nett, ledet av gründer og daglig leder, Monica Hattrem-Berge. Mystore og Butikkpikene har siden 2012 samarbeidet om å levere nettbutikkløsninger.

“Dette suksessfulle samarbeidet har vist oss at Butikkpikene har utviklet høy kompetanse med å hjelpe kunder å komme i gang med å selge på nett. Ved å kjøpe oss opp i Butikkpikene styrker vi vår strategi om å gjøre handel enkelt for våre kunder samtidig som vi legger grunnlag for utvidelse av vår kundeportefølje i det norske markedet”, sier CEO i Mystore.no AS, Yngve Larsen.

“Vi er meget fornøyd med vårt samarbeid med Mystore, og at det har fått en slik suksessrik utvikling. Vi tror at dette samarbeidet vil styrke Butikkpikene ytterligere ved at vi vil kunne dra nytte av Mystore´s ressurser i en mye større grad fremover, både teknisk og strategisk. Slik kan vi levere raskere og bedre til etablerte og nye kunder av Butikkpikene”, sier daglig leder i Butikkpikene, Monica Hattrem-Berge.

Om Mystore

Mystore.no er Norges største plattformleverandør innenfor e-handelsbransjen. Mystore drifter over 1400 nettbutikker og håndterer ordrer for nærmere to milliarder norske kroner. I tillegg til å drive med netthandel leverer vi også datakassasystemer på iPad.

Mystore.no ble etablert i 2006 og har de siste 9 årene utelukkende jobbet med e-handel og tjenester relatert til dette.

Vårt mål er å gjøre netthandel enkelt og hjelpe våre kunder å selge sine produkter og oppnå suksess.

Vi er i dag nærmere 30 ansatte fordelt på vårt hovedkontor som er lokalisert i Tromsø, med avdelingskontor i Fredrikstad samt en utviklingsavdeling i Serbia.

Om Butikkpikene

Vi har vært der selv. To gründere, med egen butikk. Regninger som strømmet på og varer som ikke ble solgt fort nok. Mye arbeid for lite. Så kom idéen om å starte egen nettbutikk. Øke salget. Større marked. Mer frihet. Det ble en dyrekjøpt erfaring, men verdifull lærdom. Det tok oss ett år, med masse frustrasjon og tapte inntekter før vi var på nett. Det som virket så enkelt, var mer komplisert enn vi trodde; domener, teknisk plattform, webdesign, innhold, fraktleverandør, bank og betalingsløsning, drift og synlighet på google.

Butikkpikene har høy og bred kompetanse innenfor netthandel og butikkdrift - og et stort ønske om å hjelpe andre i gang, og lykkes, med sin egen nettbutikk.

Enten du ønsker å starte for deg selv, er misfornøyd med den nettbutikken du har i dag, eller du har en fysisk butikk og ønsker å begynne å selge på nett, kan vi hjelpe deg i gang.

Butikkpikene ble startet i 2012 og har sitt hovedsete i Kristiansand, og har frem til i dag hjulpet mer enn 60 butikker i gang med å selge på nett.