Strømmen Storsenter

Nå er Strømmen Storsenter Skandinavias største kjøpesenter

Pressemelding   •   des 07, 2012 11:33 CET

Strømmen Storsenter utvidet for en måned siden, og er ikke bare Norges største kjøpesenter, men også det kjøpesenteret i Skandinavia med flest butikker. Nå gjør de seg klare til storinnrykk i julen – også fra svenske kunder.

Samme dag som Strømmen Storsenter utvidet, åpnet også det nye senteret Emporia i svenske Malmö med 200 butikker, litt færre enn på Strømmen. Dermed er Strømmen Storsenter det kjøpesenteret i Skandinavia med flest butikker.

- Det er selvsagt viktig å ha størst utvalg i Skandinavia, men viktigere enn å være størst er å være best. Og nå mener vi at utvalget er så bra at vi til og med kan lokke svensker over grensen for en motsatt grensenhandel, sier senterdirektør hos Strømmen Storsenter, Per Kristian Trøen.

Økte tollsatser gjør at flere i norsk handelsnæring er bekymret for økende svenskehandel.

- Vi kan ikke matche svenskene på pris, men vi kan slå de på utvalg og trolig også kvalitet. Vi har et utvalg av butikker som er helt unikt, og det alene tror vi er nok til å stoppe mye av handelslekkasjen til Sverige. Hos oss finner man nesten alt under samme tak, og med god service og en hyggelig atmosfære tror vi faktisk de fleste heller vil velge en kort kjøretur til oss, enn en lang kjøretur over grensen. I tillegg til størst utvalg innen mote, sport og interiør ,har Storsenteret lagt stor vekt på å etablere spennende spisesteder, som likegjerne kunne vært en hyggelig gaterestaurant midt i en storby. Derfor venter vi både langveisfarende besøkende fra store deler av Østlandet og svensker som ønsker “omvendt” svenskehandel, til julehandelen i år på Strømmen Storsenter.

Strømmen Storsenter har hatt et fantastisk besøk med mer enn 600 000 kunder den første måneden etter nyåpningen, og har allerede fått rykte på seg for å være best på mote, sport og interiør i Østlandsrområdet.

Til tross for størrelsen kom Storsenteret nylig på en tredjeplass i landsomfattende servicekåring blant norske kjøpesentre, i en undersøkelse gjennomført av analysefirmaet Respons..

Her er listen av de største kjøpesentrene i Skandinavia:
1. Strømmen Storsenter, Norge, 203 butikker
2. Emporia, Malmø, Sverige, 200 butikker
3. Sandvika Storsenter, Norge, 194 butikker
4. Nordstan, Göteborg, Sverige, 180 butikker

Mer informasjon:
www.strommenstorsenter.no
Senterdirektør Per Kristian Trøen: 970 44 236

Strømmen Storsenter er Norges største kjøpesenter i antall butikker. Etter nyåpningen den 25. oktober 2012 har senteret 203 butikker fordelt på 65 000 kvadratmeter. Strømmen Storsenter har det største butikkutvalget innen mote, sport og interiør i Norge, og er en del av Olav Thon Gruppen.