Finnair Norge

Nå flyr Finnair deg til Guangzhou og kjempepandaene

Pressemelding   •   mai 10, 2016 13:54 CEST

Finnair har som første flyselskap i Europa begynt å fly med Airbus A350XWB.

Flere fløy til Asia med Finnair i april

Finnair legger frem tall som viser en økning av antall passasjerer som fløy med selskapet innenfor Asia +2,8 %, Europa + 5,1 %, Nord-Amerika + 12,1% og innenriks i Finland + 20,9 % i mars måned i år sammenlignet med 2015. Totalt økte antall passasjerer med 4,4 %. Etter fire måneder i år har 563,800 passasjerer valgt å fly den korteste veien med Finnair via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hong Kong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xián, Phuket, Krabi og Singapore.

Nå flyr Finnair deg til Guangzhou og kjempepandaene

Nå kan du fly til Guangzhou i Kina nonstop fra Helsinki, alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Guangzhou - tidligere Kanton - har cirka fem millioner innbyggere. Byen ligger i området med ekstremt raskt vekst og økonomisk ekspansjon rundt Perleflodens delta i Kina. Til tross for alle moderne skyskrapere og kjøpesentre i denne dynamiske storbyen, finnes det et vell av kultur, underholdning og historie å oppleve. Finnair flyr også nonstop fra Helsinki til Beijing, Shanghai, Xian, Chongqing og Hong Kong. Reisetid Oslo: 12 timer og 30 minutter.
Kjempepandaene i Guangzhou lokker millioner av besøkende fra hele verden til Kina.
4 ting du må oppleve i Guangzhou
  • Guangzhou kan skilte med ikke mindre enn 10 kjempepandaer på ett og samme sted: Chimelong Xiangjiang Safari Park. Pandaene lokker hvert år millioner av besøkere til parken og er Guangzhous mest populære attraksjon. Må oppleves!
  • Ikke gå glipp av verdens største og mest prisbelønte sirkus, som finnes i Guangzhou: "Chimelong International Circus" beliggende i det naturskjønne Guangzhou Chimelong Turist Resort. Sirkuset har plass til 8000 sittende besøkere og byr på det beste i sirkusverdenen. Artistene kommer fra over 20 forskjellige land over hele verden, og sirkuset har over 500 dyr av 40 forskjellige arter.
  • Shopping. Guangzhou har en av de mest trafikkerte shoppinggatene i hele Kina: Shangxiajiu. Gågaten er over 1200 meter lang med 300 butikker du kan shoppe i.
  • En kveldstur på Perlefloden, som er den tredje lengste i Kina med sine 200 mil, er noe du må oppleve. En fascinerende båttur, omkranset av neonlys og skyskrapere. Båtturen konkurrerer definitivt med Victoria Harbor i Hong Kong når det gjelder visuelle opplevelser. Servering ombord.
  • Kinesere shopper mest taxfree på Helsinki flyplass

Nå er det slått fast statistisk at kinesere, som er på vei tilbake til Kina, er de som shopper mest taxfree på Helsinki flyplass. Det viser flyplasseieren Finavias store undersøkelse. I fjor brukte 293 000 kinesere totalt 152 millioner kroner på først og fremst sjokolade, kosmetikk og parfyme i flyplassens taxfree-butikker. På andre- og tredjeplass kom shoppende russere og sørkoreanere.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Kun tilgjengelig frem til 24. mai! Priser i NOK:
    Les mer!

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Kun tilgjengelig frem til 24. mai. Priser i NOK:

Thailand og Japan størst for Finnair i Asia
    Thailand og Japan, i denne rekkefølgen, befester sin stilling som Finnairs største reisemål i Asia når det gjelder antall passasjerer. I de siste ni årene har de to markedene vokst jevnt og passert Kina. Finnair flyr nonstop til Tokyo, Nagoya, Osaka, og siden 7. mai også til Fukuoka. Finnair flyr to daglige til Bangkok i vintersesongen og tre ganger i uken til Phuket samt to ganger i uken til Krabi. Alltid den korteste og mest klimasmarte veien via Helsinki, med smidige forbindelser fra Oslo.

Finnair flyr ti 17 destinatiosjoner i Asia
    Finnair flyr til 17 destinasjoner i Asia: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Fukuoka (7 mai), Guangzhou (7 mai), Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xi’an.