Finnair Norge

Nå flyr Finnair til Fukuoka - vår fjerde destinasjon i Japan

Pressemelding   •   mai 26, 2016 09:26 CEST

Finnair har som første flyselskap i Europa begynt å fly med Airbus A350XWB.

Nå flyr Finnair til Fukuoka - vår fjerde destinasjon i Japan

Fra 7. mai flyr Finnair nonstop til Fukuoka i Japan fra Helsinki, alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Flytid 11 timer og 45 minutter. Fukuoka, som er Finnairs fjerde destinasjon i Japan, ligger på den nordre delen av øya Kyushu. Byen har 1,4 millioner innbyggere. Fukuoka Airport er Japans tredje største flyplass med cirka 18 millioner passasjerer per år. Den ligger nær byens sentrum – ti minutter med tunnelbane. Ingen start og landing er tillatt mellom klokken 22 og klokken 07 for å eliminere støyen i byen. Fukuoka har utviklet seg til å bli det vestlige Japans økonomiske sentrum. Når det gjelder bilindustrien kan byen skilte med en produksjonskapasitet på over 1,5 millioner kjøretøy per år, med fokus på de klassiske japanske bilmerkene Toyota, Nissan og Daihatsu.
Fukuoka har mye å by på - alt fra mat og shopping til unike severdigheter.
Ting du må se i Fukuoka Canal City – Med over 250 butikker som selger alt fra klær og smykker til tegneserier og elektronikk, er Canal City også et av de største kjøpesentrene i Fukuoka.Marinoa City – Fukuokas Outlet-galleri som ligger utenfor sentrum. En unik shoppingopplevelse ved havet, med restauranter, strandpromenade og pariserhjul. Et sted for gode kjøp.

Hakata/Fukuoka-ramen – Den berømte lokale ramen-retten med tynne nudler, tykk tonkotsu-buljong og fleskebiter. Besøk de tradisjonelle yatai-matbodene rundt omkring i byen for å oppleve retten på sitt beste.

Finnair flyr nonstop til Chicagos jazz- og bluesfestivaler

Nå flyr Finnair nonstop mellom Helsinki og Chicago helt frem til den 6. august – opp til fem ganger per uke. Med smidige forbindelser fra Oslo. Chicago er USAs blueshovedstad med over 90 bluesklubber. Gå ikke glipp av Chicago Blues Festival mellom 10. og 12. juni i Grant Park. Og gå heller ikke glipp av Chicago Jazz Festival mellom 1. og 4. september. Disse to festivalene er verdens største i sitt slag og dessuten GRATIS! Delvis takket være at en av de største sponsorene er Finnairs oneworld-partner American Airlines. I fjor kom 850 000 besøkere i alt, hvorav 650 000 til bluesfestivalen.Finnair USA: New York 4190 kr. Chicago 6740 kr.Klikk her for flere destinasjoner i USA!

+ 20 000 flere til Asia via Helsinki i april

Hittil i år har 610 029 passasjerer valgt å fly den korteste veien til Asia via Helsinki flyplass. Det er 20 000 flere sammenlignet med april 2015. Hittil i år har trafikken økt mest til Hong Kong +11,2 %, Singapore +8,9 %, Thailand 7,1 % og Japan +2,9 %, sammenlignet med samme periode i fjor. Flest passasjerer fløy til Japan, Thailand, Kina, Hong Kong og Sør-Korea. Det viser flyplasseieren Finavias offisielle statistikk for april 2016.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Salgsperiode inntil videre. Priser i NOK:
Les mer!

Business class

Ny teknikk for sikkerhetskontroller på Helsinki flyplass
Helsinkis flyplasseier, Finavia, har innledet et pilotprosjekt som har som mål å forbedre passasjerenes serviceopplevelse ved sikkerhetskontrollen og gjøre avreisen raskere. Derfor har de installert en sikkerhetsskanner ved sikkerhetskontrollen i øverste etasje i terminal 2. Skanneren erstatter kroppsundersøkelser som utføres manuelt på passasjerene. En passasjer blir bedt om å gå gjennom sikkerhetsskanneren kun dersom metalldetektorportalen slår alarm. Spesielt utdannede sikkerhetskontrollører leder passasjeren til skanneren. Utstyret produserer et bilde som viser hvilket punkt som har forårsaket alarmen. Sikkerhetskontrolløren kontrollerer manuelt kun det punktet på passasjerens kropp som har utløst alarmen.

Finnair flyr ti 17 destinasjoner i Asia
Finnair flyr til 17 destinasjoner i Asia: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Fukuoka (7 mai), Guangzhou (7 mai), Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xi’an.