Apollo

Nå kan du reise med stil i ferien

Pressemelding   •   jun 03, 2013 15:57 CEST

Nordmenn er et reiselystent folk, og nå holder det ikke lenger å reise til utlandet. Vi vil reise med stil!

Antallet utenlandsferier i stadig vekst
Nordmenn reiser stadig mer, og i 2011 brukte vi 60,6 milliarder kroner på utenlandsferier.  Til sammenligning, brukte vi 38,7 milliarder kroner på utenlandsferier i 2004 i følge trendanalysen Den Moderne Folkeligheten. I takt med at reiselysten øker, betaler vi også gjerne litt ekstra for å øke komforten og standarden på ferien. Trenden med luksusreiser øker, og nå vil vi gjerne bo med stil, også på de tradisjonelle reisemålene. En av grunnene til at det har vært en sterk økning i salget av luksusreiser, er at aldersgruppen 50+ reiser stadig mer.  Dette er en pengesterk målgruppe som har strenge krav til kvalitet og service. Velvære, større hotellrom og muligheter til å trene, er noen av fasilitetene mange i denne aldersgruppen verdsetter.

Luksusreiser

Apollo melder om en sterk økning i salget av 5 og 6 stjerners hoteller. Dette skyldes blant annet større interesse for luksushotell, også på tradisjonelle reisemål som for eksempel Hellas. Apollo Reiser har også luksushotell på mer eksotiske reisemål som Karibien, Jordan og Dubai.  - Apollo Exclusive tilbyr våre beste hoteller på nøye utvalgte reisemål med standard, service og atmosfære i særklasse, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo. Her får du en førsteklasses ferie til riktig pris med alt du trenger av fasiliteter og komfort for en perfekt ferie.

Nordmenn vil ha hotell med standard og service helt i verdensklasse, og stadig fler bestiller også oppgradert flyreise for å sikre seg en best mulig reise fra begynnelse til slutt. På alle Apollos flygninger til Karibien, kan reisende velge å oppgradere til Novair Excellent. Her kan man boltre seg med 114 cm benplass. Det er også mulig å få  en god natts søvn ved å legge ned setet i liggende posisjon, med 200 cm benplass, da stolen går inn under setet foran.

Luksus også for barnefamilier

Det er også en økende trend at barnefamilier ønsker luksus når de skal ut og reise. Når barnefamilier drar på ferie, vil også de ha luksusfasiliteter som privat basseng og hoteller der det er tilrettelagt for luksus for hele familien uten at man må kjempe om plassen rundt bassenget.

Apollo er Norges nest største turoperatører med 360 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni.

Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012 og 2013 . Den Nordiske delen av konsernet heter Kuoni Nordic og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige,  Danmark og Finland.

Kuoni Nordic har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2011
omsatte Apollo Norge for 2,2  milliarder kroner.