Eniro

​Nå kan du søke med Emojis på Gule Sider

Pressemelding   •   jan 19, 2016 14:02 CET

(Oslo, 19. januar 2016) Fra steinalderens hulemalerier til mor og fars overforbruk av smileys i SMS. Mennesker har gjennom årtusener benyttet seg av bilder og tegn for å vise følelser, behov og drømmer. Nå er ringen slutt. Gule Sider lar deg nå søke ved bruk av emojis.

Av de flere hundre emojis som er tilgjengelig i IOS og Android har Eniro hittil gjort cirka 250 søkbare, og flere kommer til å bli søkbare i løpet av året. Så neste gang du er sugen på en Vesuvio så holder det med å taste inn pizza-emojien i søkefelt for å finne nærmeste italienske pannekake. Og savner man å kunne bruke noen emojis til søk, så send inn ønsket ditt i Gule Siders sosiale medie-kanaler, så dukker det kanskje opp ved neste oppdatering.

- Emojis har definitivt blitt en naturlig del av hvordan vi uttrykker oss i det daglige. Det synes vi det er kult å leke litt med i Eniro. Og hvem vet, kanskje blir det slik vi søker fremover? Med tanke på alle mulige og umulige formuleringer vi kreerer når vi søker med bokstaver, så kanskje dette kan bli en suksess. Uansett gir søkbare emojis våre brukere muligheten til på en morsom og kreativ måte oppdage nærheten, sier Håvard Atle Skaug, produktsjef og ansvarlig redaktør Gule Sider.

For mer informasjon:

Håvard Atle Skaug, produktsjef Gule Sider

Mobil 991 59 967 / e-post havardatle.skaug@eniro.com

Eniro er en ledende søkevirksomhet for personer og bedrifter i Norden. Med kvalitetssikret innhold og uovertruffen brukeropplevelse inspirerer Eniro til lokale oppdagelser og bidrar til et levende lokalmiljø. Eniros innhold er tilgjengelig på nett- og mobiltjenester, trykte kataloger og nummeropplysningstjenester. I Norge står Eniro bak kjente søketjenester som Gule Sider, Proff og Ditt Distrikt. Enirokonsernet har rundt 1900 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Selskapet er notert på Nasdaq OMX Stockholm (ENRO) og har hovedkontor i Stockholm. Les mer om Eniro på enirogroup.com.