ReSound Norge

Nå kan du styre høreapparatene med din iPhone

Pressemelding   •   feb 21, 2013 14:00 CET

ReSound®, en av verdens ledende produsenter innen hørselsløsninger, vil nå endre måten vi tenker på høreapparater.

ReSound Unite® Telefonstreamer+, det første tilbehøret til høreapparater som er “Made for iPhone” noensinne, er et nytt tilskudd til ReSounds trådløse hørselssystem. Den kan kobles til alle telefoner med Bluetooth®, og gjør høreapparatene om til både handsfree hodetelefoner for telefonsamtaler, og trådløse hodetelefoner for strømming av stereo musikk. Og den gjør det mulig å bruke den nye ReSound Control™ appen.

En iPhone app for å styre høreapparater

For første gang noen sinne kan man bruke en iPhone for å styre sine høreapparater på en måte som er elegant, intuitiv, og best av alt – absolutt diskret. Den er gratis å laste ned på App Store og snart tilgjengelig på Google Play™. Med den kan brukere styre høreapparater, telefonsamtaler og trådløst tilbehør fra skjermen på en iPhone. All denne kontrollen pakket inn i sin iPhone som de allerede bærer med seg.

For de som ikke har en iPhone eller Android™ smartphone, fungerer Telefonstreamer+ som en enkel fjernkontroll av høreapparatene.

ReSound høreapparater og tilbehør er tilgjengelig hos ØNH-klinikker og sykehus i hele Norge.

Om Resound

Som en av verdens ledende produsenter, er ReSound høreapparater tilgjengelig i mer enn 80 land. ReSound har stått bak flere teknologiske nyvinninger som har gjort det å bruke høreapparat mer komfortabelt og effektivt. Nå leder ReSound den trådløse revolusjonen ved å utvide mulighetene til å kommunisere, delta og holde kontakten i en verden med stadig nye teknologiske løsninger. Se www.resound.no for mere informasjon.

Varemerkene over eies og brukes av The GN ReSound Group og dets datterselskaper. Apple og iPhone er varemerker tilhørende Apple, Inc, registrert i USA og andre land. App Store er et servicemark tilhørende Apple, Inc. Android og Google Play er varemerker tilhørende Google, Inc. Bluetooth er et varemerke tilhørende Bluetooth SIG, Inc.

ReSound er ledende innen forskning og utvikling av innovative løsninger for bedre hørsel. Med ultrakompakte høreapparater i prisvinnende design vinner brukeren tilbake tilnærmet naturlig hørsel.
ReSound har lansert det første helt trådløse høreapparatet, ReSound Verso, som benytter 2.4 GHz teknologi for overføring av lyd. Med ReSound Unite trådløse tilbehør kan brukeren få lyden fra kilder som TV, mobiltelefon, iPod/Mp3 og mikrofoner direkte til høreapparatet uten forsinkelser.
Vi har også lansert den første appen som lar brukeren styre høreapparatet fra sin smarttelefon, via Unite Telefonstreamer+. Dette bidrar sterkt til at høreapparatbrukere vinner hverdagen tilbake, og ikke behøver å føle seg utenfor i noen situasjoner.