TUI Norge

Nå kan enda flere barn lære å svømme i ferien

Pressemelding   •   des 16, 2015 13:00 CET

Star Tours kunder foretrekker at deres barn lærer å svømme når familien er på ferie fremfor på skolen. Det viser en ny undersøkelse blant 1.392 norske reisende. Den store etterspørselen er årsaken til at turoperatøren utvider antall familiehoteller med svømmeskoler, der barn får svømmetrening med profesjonelle instruktører.

Antallet svømmeskoler vokser fra 8 til 10, slik at enda flere barn kan lære seg å svømme neste sommer. Neste sommer vil 4.800 barn ha mulighet til å få profesjonell opplæring i faste trygge rammer.

-Svømmeskolene har vært så populære at vi rett og slett ikke har hatt kapasitet til å ta i mot alle som ønsker å være med. Det er derfor gledelig å kunne inkludere flere neste sommer. Nå kan badeglade barn få svømmekurs også på Rhodos og Kypros, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Den stigende populariteten henger ifølge Aspengren sammen med at norske familier har en travel hverdag der det er vanskelig å sette av ekstra tid til svømmeopplæring. Flere av respondentene sier at bedre tid og bedre omgivelser er en av grunnene til at de foretrekker at barna lærer å svømme mens man er på ferie.

- Mange barn lærer å overvinne svømmefrykten på ferie fordi det er spesielt gode rammer. Det krever jo litt tid og behagelige omgivelser når man skal lære seg noe nytt, og det får man når man kan lære og øve samtidig, sier Nora Aspengren.

Star Tour har Svømmegaranti

Faktisk er Star Tour så sikre på at selv de minst plaskeglade barna skal lære å svømme i løpet av to uker, at de har Svømmegaranti for alle som deltar. Det vil si at dersom man ikke har lært å svømme i løpet av to uker så får man pengene tilbake.

Svømmeundervisning tilbys på Star Tours største familiehoteller, Blue Village Family Life på Kreta, Kos, Rhodos (x2), Samos, Sardinia, Kypros, Gran Canaria, Mallorca og Tyrkia.

Fakta om svømmeskolen

• Tilbys barn fra 5 år
  • Undervisningen ledes av sertifiserte instruktører fra Aquaworks
  • Bestilles før avreise og koster 495kr per uke
  • Med i prisen inngår 5 undervisningstimer av 45 minutter (en time om dagen)
  • Barna øver på å flyte på rygg, svømme på mage og rygg, hoppe og dykke på dypt vann
  • Vår ”Svømmegaranti” - Dersom barnet er med på svømmeskolen i to uker og ikke har lært å svømme så får man pengene tilbake
  • Yngre barn kan få svømmetrening i ”Plask & Lek” som en forberedelse til svømmekurs

5 Gode råd når man skal lære å svømme

1.Man skal forte seg sakte

Det er viktig at barnet føler seg trygg og komfortabel, og at man har fred og ro selv om man selvfølgelig skal ha det gøy.

2.Lek

Gjør læringen morsom! Lek fisk og krokodille, for eksempel.

3.Slapp av

Det er faktisk ganske slitsomt å lære seg noe nytt, så husk på å ta det litt med ro. Ikke skap for høye forventninger og ta utfordringer som dukker opp med et smil.

4.Tøy og bøy

Strekk ut både før og etter svømmingen, det er mange muskler i aktivitet når man plasker rundt.

5.Syng under vann

På ett eller annet tidspunkt er man under vann, så hvorfor ikke oppfordre barnet til å synge eller blåse bobler under vann med en gang. Da blir det mindre skummelt og man slipper å få vann i nesen eller i munnen.

Undersøkelse utført blant 1.392 besøkende på startour.no

Bilder:http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=Swimschool

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.