Holiday Autos Nordic

Nå leier vi bil igjen

Pressemelding   •   sep 02, 2010 09:00 CEST

Under finanskrisen valgte mange nordmenn å skjære ned på utgiftene, og som følge av dette valgte mange bort feriereisen. Nå har det vendt, og verdens største formidler av leiebiler leiebilar, Holiday Autos, rapporterer at 12 prosent flere nordmenn leier bil i år sammenlignet med i fjoråret.

– Våre tall viser tydelig at det har vendt i løpet av 2010 og antall feriereisende og leiebilmarkedet følger med oppgangen, sier Tonje Engebretsen, Country Manager hos holiday autos Norge.
– I dårlige tider sees reiser på som luksus, men når optimismen er tilbake våger nordmenn å unne seg mer.

Holiday Autos sin oversikt viser at bestillinger av leiebiler har økt med 12 prosent sammenlignet med foregående år (perioden januar-juli). Tallene viser tydelig at nordmenn legger mer penger i sin feriereise igjen.
– 2009 var et bra år for holiday autos, til tross for finanskrisen, men i år har vi merket en stor økning sammenlignet med tidligere år. Trenden er på vei oppover og vi forventer oss en ytterligere økning av biluteleie i løpet av høsten, sier Tonje Engebretsen.

For mere informasjon, kontakt:
Tonje Engebretsen, Country Manager holiday autos Norge, +47 99 15 94 66
tonje.engebretsen@holidayautos.no

holiday autos
holiday autos holiday autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på mer enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes holiday autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. holiday autos er et heleid datterselskap av holiday autos international som eies av Sabre Holdings, en av verdens største reiselivsselskap. www.holidayautos.no