Netigate

NAF velger Netigate som samarbeidspartner på ny KTI løsning.

Pressemelding   •   feb 21, 2017 15:05 CET

Norges Automobilforbund og Netigate har inngått samarbeid for å gjennomføre automatiserte kundeundersøkelser. Etter å ha vunnet anbudsrunden, er Netigate og NAF i full gang med planlegging og oppbygningen av automatiserte undersøkelser som primært skal hjelpe NAF å forstå kundene sine bedre.

Netigate og NAF sine systemer kobles sammen via Netigates åpne API, som gjør det mulig å trigge korte, tilpassede undersøkelser til NAF kunder i forbindelse med spesifikke hendelser i kundereisen – noe som hjelper NAF å forstå hvilke utfordringer som oppstår når, og ikke minst hva som faktisk fungerer bra i dag.

“Vi er selvsagt utrolig stolte over å ha fått tilliten til en så stor organisasjon som NAF, hva angår å sette opp automatiserte kundeundersøkelser” sier Paul Vuijsters, Country Manager i Netigate Norge. Prosjektleder fra Netigate, Merete Medle fortsetter:” Vi er svært opptatt av å skape verdi for våre kunder utover selve løsningen vår, og har stor tro på at vi skal klare å sette opp en løsning som er relevant - også for kundens kunde å svare på. På slutten av dagen handler det om å skaffe relevant innsikt, samt benytte denne innsikten på en smart og fornuftig måte slik at prosesser kan tilpasses kundens behov - og ikke organisasjonens. Dette er en tankegang som NAF allerede har, derfor er det ekstra spennende å samarbeide med dem – fordi vi da utvikler hverandre.

Prosjektleder hos NAF, Hege Tunheim, sier at NAF så langt i prosessen er fornøyd med valget av leverandør, og ser frem til å ta i bruk den nye løsningen. «Vi valgte Netigate på grunn av deres moderne tekniske plattform og API, som vi mener vil tilrettelegge for en enkel integrasjon mot våre eksisterende systemer. I tillegg til å ha en konkurransedyktig pris, så opplever vi Netigate som en lettbeint og smidig leverandør, som vi tror kan levere en god løsning for NAF.»

NAF er Nordens største interesse- og forbrukerorganisasjon, og hver tiende nordmann er medlem. 25% av alle personbileiere er dessuten medlem i NAF.

Netigate er Nordens ledende leverandør av undersøkelsesverktøy for online Kunde- Medarbeider- og markedsundersøkelser og hjelper bedrifter å samle innsikt slik at man kan foreta bedre og smartere beslutninger. Netigate har hovedkontor i Stockholm, Sverige og omsatte for ca. 90 MSEK i 2016.