Nike Norway

"NATURE AMPLIFIED" – NIKE PRESENTERER NY LØPETEKNOLOGI

Pressemelding   •   jul 22, 2013 12:00 CEST

BEAVERTON, Oregon – Verdens ledende merke innen løping – NIKE, Inc. – presenterte i dag fire helt nye og innovative produkter under et pressearrangement ved selskapets hovedkontor i Beaverton.
De nye produktene er utviklet for å styrke våre naturlige løpeferdigheter og bygger på Nikes designfilosofi, "Nature Amplified". Den tar utgangspunkt i kroppens naturlige bevegelser samt siste nytt innen forskning og erfaringer fra eliteutøvere. Lanseringen omfatter to helt nye løpesko – Nike Free Flyknit og Nike Free Hyperfeel – samt to nye plagg– Aeroloft og Dri-FIT Knit.

"Innovasjon handler ikke bare om å skape, men om å skape noe bedre og om at det skal ha et formål. Løping er selve sjelen i Nike og utgangspunktet for stadig nye og innovative produkter som vil drive selskapet fremover", sier Mark Parker, administrerende direktør i Nike, Inc.

NYE TEKNOLOGIKLASSIKERE

Nike Free Flyknit er resultatet av å kombinere to av Nikes klassiske skoteknologier: den dynamiske, strikkede overdelen som kjennetegner Flyknit-teknologien, og den fleksible sålen fra Nike Free. Nike Free Flyknit styrker kroppens naturlige bevegelser. Samtidig gir den løperen mer støtte og føles som et ekstra lag med hud.

Nike Free Hyperfeel er designet som en forlengelse av kroppen og representerer et helt nytt steg i utviklingen av løpsopplevelser. Nike Free Hyperfeel, Nikes tynneste Lunarlon-såle noensinne, reduserer avstanden mellom fot og underlag. Når den kombineres med Nike Flyknit-teknologi i overdelen, får løperen støtte og demping fra underlaget. Yttersålen er designet for å gi løperen best mulig grep og følelse.

Nike Aeroloft er en ultratynn løpevest som er utviklet for å være varm og behagelig når det er kjølig i været. Isolerende dun kombinert med ventilasjon bidrar til at varmen forlater kroppen, og at løperen holder seg tørr.

DRI-FIT Knit er et ekstra mykt og lett plagg som er laget for å hjelpe løperen med å prestere sitt ytterste uansett om værforholdene skifter. Teknologien er basert på ulike strikketeknikker som gjør at plagget puster bedre, samtidig som den sømløse designen gir en overflate uten distraherende elementer.

"Nature Amplified handler om å designe for kropper i bevegelse og om å skape produkter som fungerer naturlig sammen med menneskekroppen", sier Trevor Edwards, som er merkevareansvarlig hos NIKE. "Skoene og klærne vi har presentert i dag, er basert på erfaringer fra idrettsutøvere og løpere på alle nivåer, kombinert med omfattende undersøkelser ved vårt laboratorium for idrettsforskning. Disse innovative nyhetene er basert på forskningsdata, men utviklet for menneskekroppen."

För mer information, vänligen gå till http://nikeinc.com.

- - -

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world's leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE, Inc. subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories