Navamedic ASA

Navamedic ASA signerer eksklusiv distribusjonsavtale med Aspen Healthcare FZ LLC

Pressemelding   •   feb 11, 2010 16:37 CET

Navamedic ASA har signert en eksklusiv distribusjonsavtale med det sør afrikanske legemiddelfirmaet Aspen Healthcare, en av verdens største produsenter av generiske legemidler. Avtalen gir Navamedic retten til å selge og markedsføre Aspen sine produkter i Norden og Benelux landene.Aspen er en ledende global leverandör av en rekke nye generiske legemidler. Dette gjör at den inngåtte avtalen åpner et stort potensial for Navamedic til å väre först med nye generika i de markeder selskapet opererer. Navamedic forventer at avtalen allerede fra 2011 vil generere betydelige inntekter.

Avtalen er en del av Navamedics strategi for investering i generiske legemidler, som ble vitalisert gjennom salget av forretningsområdet Glucomed høsten 2009.
Registreringen av nye produkter vil starte i 2010.

Aspens produksjon, som foregår i en rekke land, er rettet inn mot et variert utvalg av legemidler. Gjennom avtalen vil Aspen, som på verdensbasis omsetter for ca NOK 7 Mrd.,  for förste gang sikre seg tilgang til det nordeuropeiske markedet.

"Dette er starten på en ny fase for Navamedic. Vi har ambisjoner om å i løpet av en 3-5 års periode å bli blant de fem største selskaper i Norden innen omsetning av generiske legemidler. Denne avtalen med en av verdens største produsenter av generiske legemidler gjör det mulig å oppnå denne målsetningen.  Vi har noen travle år foran oss med intens registrering og godkjenning av nye produkter, og vi vil være synlige i markedet med nye produkter i löpet av 2011." sier selskapets administrerende direktør Olof Milveden.

For ytterligere informasjon kontakt:

Navamedic ASA: Olof Milveden,CEO

E-post: om@navamedic.com<mailto:om@navamedic.com>

Om Navamedic ASA

Navamedic er et raskt voksende farmasiselskap, som markedsfører og selger
produkter på markeder i Nord Europa. Selskapet ble etablert i Oslo i 1997 og er
notert på Oslo Börs. I 2007 kjøpte selskapet Gøteborgselskapet Vitaflo
Scandinavia AB, som markedsfører og selger 45 ulike produkter fra 18
forskjellige produsenter.

For ytterligere http://informasjon:www.navamedic.com"&gt;informasjon:www.navamedic.comhttp://&lt;http://www.navamedic.com/&gt;"&gt;&lt;http://www.navamedic.com/>

Om Aspen Pharma

Aspen er Afrikas störste legemiddelselskap og en av verdens 20 störste generika
produsenter med drift i Sør-Afrika og en rekke land i Asia, Latin Amerika og
Australia.

Selskapet er notert på börsen i Johannesburg i Sör Afrika. Aspen er leverandør
av både originalpreparater og generiske legemidler i ca 100 ulike land over hele
verden, og leverer i tillegg kosttilskuddsprodukter i utvalgte land. Aspen har
15 fabrikker på tre kontinenter.

For ytterligere http://informasjon:www.aspenpharma.com"&gt;informasjon:www.aspenpharma.comhttp://&lt;http://www.aspenpharma.com/&gt;"&gt;&lt;http://www.aspenpharma.com/>

[HUG#1383378]

Source: Millistream / Hug