Utleiemegleren Forvaltning AS

Nedgang i utleieprisene over hele landet. Priskarussellen over for denne gang.

Pressemelding   •   okt 01, 2010 12:15 CEST

Pressemelding fra Utleiemegleren - 01. oktober 2010

Nedgang i utleieprisene over hele landet. Priskarussellen over for denne gang.

Oslo:

Siste utleieprisoversikt fra Utleiemegleren for september viser at det nå i snitt koster 7 050 kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo. Dette er en nedgang på 1,2 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 1,7 prosent.

I snitt koster det 9 347 kroner å leie en 2-roms leilighet i Oslo, dette er en nedgang på 11,5 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 3,4 prosent.

En 3-roms leilighet i Oslo koster nå i snitt 12 432 kroner å leie i måneden. Dette er en nedgang på 4,7 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en nedgang på 0,2 prosent.

- Husleieprisene har nå stabilisert seg og sammenlignet med den sterke sommeren ser vi nå en svak nedgang, men det er fortsatt stor etterspørsel etter utleieboliger, sier daglig leder Geir Skogheim hos Utleiemegleren Frogner. Han legger til at husleieprisene nå ligger over nivåene i fjor.

Trondheim:

I snitt koster det 8 650 kroner å leie en 2-roms leilighet i Trondheim. Det er en nedgang på 8,8 prosent sammenlignet med måneden tidligere. Sammenlignet med september 2009 er det en oppgang på 8,2 prosent.

Samtidig har 3-roms leiligheter i Trondheim holdt seg sterkt i utleiepris. En 3-roms leilighet i Trondheim koster nå i snitt 12 611 kroner å leie i måneden. Dette er en oppgang på 12,0 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 7,3 prosent.

Romerike:

I snitt koster det nå 10 312 kroner i leie en 3-roms leilighet på Romerike. Dette er en oppgang på 8,1 prosent sammenlignet med måneden tidligere. Sammenlignet med samme periode i fjor, er det en nedgang på 1,3 prosent.

Bærum:

I Bærum er utleieprisene stabile.

Bergen:

Utleieprisene i Bergen er svakt stigende.

Stavanger:

I snitt koster det nå 10 385 kroner å leie en 2-roms leilighet i Stavanger. Dette er en nedgang på 0,7 prosent sammenlignet med en måned tilbake. Sammenlignet med samme periode i fjor, er det en oppgang på 8,7 prosent.

I snitt koster det 12 205 kroner å leie en 3-roms leilighet i Stavanger. Det er en nedgang på 5,1 prosent sammenlignet med august 2010.

Kontakt de enkelte daglige lederne på hvert kontor for forklaringer til statistikken.

Daglig leder Geir Skogheim Utleiemegleren Frogner, mobil 95 02 36 64

Daglig leder Eirik Hauge Utleiemegleren Stavanger, mobil 93 06 00 31

Fagansvarlig Øyvin Ellingsen Utleiemegleren Bergen, mobil 47 67 55 47

Daglig leder Stine Hostad Utleiemegleren Trondheim, mobil 47 70 66 86

Daglig leder Eivind Sveen Utleiemegleren Drammen, mobil 97 71 18 81

Daglig leder Tom anders Andersen Utleiemegleren Lysaker, mobil 90 99 43 35

Daglig leder Karsten Olsen Utleiemegleren Lillestrøm, mobil 91 57 26 38

Daglig leder Magnus Wenneberg Utleiemegleren Grønland, mobil 93 45 88 42

Daglig leder Ragnhild A. Idebøen Utleiemegleren Homansbyen, mobil 41 01 63 33,

Daglig leder Vemund Holmen Utleiemegleren Sinsen, mobil 91 56 49 02

For andre kommentarer eller tilgang til statistikken vennlig kontakt kommunikasjonssjef Nikoalos Farmakis, mobil 92 25 41 48 – e-post: nikolaos.farmakis@utleiemegleren.no

Om Utleiemegleren:

Utleiemegleren AS er Norges største eiendomsselskap som er spesialisert på utleie av boliger til private og bedrifter. Totalt har de 6 500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker og fire kontorer i Oslo. Utleiemegleren har 100 ansatte.