Bravo Bemanning AS

Nei til sosial dumping, ja til bemanning med hjerte òg hjerne.

Pressemelding   •   des 01, 2009 17:16 CET

Norge får sin første HMS-sertifiserte landsdekkende bemanningsbedrift. Utenlandske arbeidere står uten lovlige arbeidskontrakter –eller arbeidskontrakter i det hele tatt, lønnsbetingelsene er særdeles dårlige og langt under tariff, boforhold er noen steder direkte umenneskelige og helsefarlige, arbeidsdagen er på 12 -14 timer, dårlige eller ikke-eksisterende språkkunnskaper bidrar til økt risiko for skader og arbeidsulykker, manglende kunnskap om norsk regelverk skaper en usikker arbeidssituasjon m.m. Bemanningsselskapene blir ofte identifisert med foretak som kynisk utnytter utenlandsk arbeidskraft.

Noen lyspunkt finnes dog og et av dem er Bravo Bemanning AS som har ansatte fra blant annet fra Øst-Europa. AOF og Norsk Kvalitetsforum AS har i disse dager HMS sertifisert denne bedriften.
En HMS sertifisering er et bevis på at bedriften ønsker å være med på å bekjempe sosial dumping. Det handler om å behandle alle mennesker med respekt og likeverd og ikke være grådige på andre mennesker bekostning. Dette er det Bravo Bemanning AS ønsker å vise med HMS sertifiseringen de nå har mottatt.

For mer informasjon, kontakt:

Bravo Bemanning AS, Morten Klementsen
Mob: 45 81 25 90
e-post: morten@bravob.no
www.bravob.no

HMD ansvarlig i AOF Norge, Torgrim Kokaas
Tlf: 23061229
Mob: 97614986
e-post: torgrim.kokaas@aof.no
www.aof.no

Norsk Kvalitetsforum AS, Lars Olborg
Epost: lo@kvalitetsforum.no