Netigate

Netigate styrker sin satsing i Norge

Pressemelding   •   feb 18, 2016 15:59 CET

Etter rekordåret 2015 fortsetter Netigate sin eventyrlige ferd på det norske markedet. Selskapet opplevde en vekst på hele 60 % i Norge i 2015, og vant tilliten til ca. 100 nye kunder. Samtidig som de større konkurrentene skifter fokus fra Norge til USA, øker Netigate sitt fokus på Norge.

- Så langt har én av våre viktigste rekrutteringer i Netigate vært Astrid van den Brink. Astrid har bakgrunn fra bl.a. TNS og H&M, og vil være ansvarlig for å utvikle og øke satsingen på Professional Services & Marketing Research i Netigate. I løpet av 2016 kommer vi til å øke bemanningen med ca. 50 %, blant annet med stillinger som produktspesialister, Lead Generation-spesialister og selgere, sier Paul Vuijsters, Country Manager for Norge.

Behov fra norske kunder setter fart på produktinnovasjonen

De norske kundene og deres behov påvirker utviklingen av Netigates undersøkelsesplattform.

- Tilbakevendende ønsker fra kundene har vært bl.a. høyere svarfrekvens, mer kvalitativ feedback og bedre kunderelasjoner. Vi har tatt tilbakemeldingene til oss, og plassert noen av verdens beste ingeniører i samme rom som markedets dyktigste produktdesignere, for å jobbe med en spennende og kundevennlig løsning. Derfor er vi svært glade for å kunne tilby vår nye løsning, toveis-SMS, som nå er tilgjengelig i vår plattform, sier Paul Vuijsters.

For respondenten fungerer undersøkelsen som en helt vanlig SMS-dialog. Resultatet vises i kraftige og brukervennlige rapporter.

- Vi er et svensk selskap, og vår relasjon til det nordiske markedet er sterk. For oss er dette selvfølgelig et veldig viktig marked, og vi ser fortsatt et stort potensial både i Sverige og Norge. Vi kommer til å ha svært mye fokus på å ha et sterkt tilbud til de nordiske landene i 2016, sier Tobias Thalbäck, adm. dir. i Netigate.

Netigate er blant Europas ledende leverandører av nettundersøkelser som primært brukes til kunde-, medarbeider- og markedsundersøkelser. Med over 2000 kunder fordelt på forskjellige bransjer i mer enn 30 land, hjelper Netigate bedrifter å få verdifull innsikt, fatte bedre avgjørelser og forbedre arbeidsprosesser. Netigate har hovedkontor i Stockholm, Sverige, og blant våre kunder finnes mange verdensledende selskaper som Statoil, Spotify, Electrolux, Ericsson og Vodafone.