SIBA AB

Netonnet Group ekspanderer og omgjør SIBA-butikkene til NetOnNet Lagershoper

Pressemelding   •   mai 16, 2016 08:00 CEST

Netonnet Group samler sin virksomhet under varemerket NetOnNet og ekspanderer. E-handelen skal utvikles videre, og en bred utbygging av NetOnNets Lagershoper innledes. Eksisterende SIBA-butikker vil bli omgjort til NetOnNet Lagershoper.

– Netonnet Group innleder en omfattende satsing i dag. Vi samler ressursene og den lange erfaringen som SIBA og NetOnNet har bygd opp, og definerer en tydelig retning for vår virksomhet videre. Fokuset ligger nå på å utvikle og ekspandere NetOnNets framgangsrike varemerke og selvbetjeningskonsept. Med en godt utviklet e-handel og en kraftig økning i antall Lagershoper vil vi gjøre det enda lettere for enda flere å handle hjemmeelektronikk til lave priser, direkte fra lagerhyllen, sier Susanne Ehnbåge, administrerende direktør i Netonnet Group.

– Netonnet Groups nye ledelse har lagt ned et godt stykke arbeid for å veve sammen og effektivisere virksomhetene i SIBA og NetOnNet. Målet er å bygge et sterkere og større foretak, med langsiktig lønnsom vekst og ekspansjon. Og dette er et viktig neste skritt i arbeidet, sier Roland Vejdemo, styreleder i Netonnet Group.

– Detaljhandelen går gjennom en digital omstillingsprosess, og kundene krever sømløs integrasjon mellom e-handel og butikkhandel. Med denne satsingen styrker Netonnet Group sin posisjon som markedets fremste e-handel med omnikanalkonsept i Sverige. Vi er stolte over all kunnskapen og erfaringen vi har bygd opp i SIBA gjennom 65 år, og som nå danner grunnlaget for Susanne Ehnbåges og hennes medarbeideres arbeid med å videreutvikle NetOnNets varemerke og konsept, sier Fabian Bengtsson, eier i Netonnet Group.

Allerede i 2016 vil NetOnNet åpne tre nye Lagershoper – i Östersund, Uddevalla og Stavanger. Parallelt innledes prosessen med å omdanne SIBA-butikker til NetOnNet Lagershoper.

Konsernet har totalt 53 butikker i Norden, hvorav 38 ikke er Lagershoper. I dag innledes omgjøringen av fire SIBA-butikker – i Växjö, Västerås, Sundsvall og Svågertorp. Samtidig starter en gjennomgang av forutsetningene på øvrige steder. Målet er å få etablert en konkret plan for omgjøringer og nye butikkplasseringer senere i år.

Arbeidet skjer suksessivt og ventes å være fullført i slutten av 2017. Fram til da vil SIBAs virksomhet på nett og i butikker fortsette som vanlig. SIBAs kunder vil i framtiden bli betjent av NetOnNet. NetOnNet kommer til å overta ansvaret for SIBAs garantier, forsikringer, serviceforpliktelser og kundekort med opptjente bonuspoeng.

For mer informasjon kontakt:
Susanne Ehnbåge, adm.dir., Netonnet Group
Roland Vejdemo, styreleder, Netonnet Group

nora.ay@netonnetgroup.com

Om Netonnet Group:
Netonnet Group er et av Nordens ledende detaljhandelsforetak innen hjemmeelektronikk. Virksomheten drives via våre heleide varemerker NetOnNet, SIBA, ComputerCity og Netlogic. Konsernet har flere nettbutikker, 53 selveide butikker/Lagershoper samt B2B-salg. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark.

Om SIBA: SIBA er en av Nordens ledende detaljehandelsforetak innen husholdningselektronikk. Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til både privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i Gøteborg, Sverige. Vår forretningside er bygget på at vi, bedre enn noen andre, skal imøtekomme markedets behov av husholdningselektronikk. Målet vårt er å tilby kundene våre den beste kombinasjonen av lavere priser og bedre service.