SIBA AB

Netonnet Group vokser

Pressemelding   •   mai 16, 2016 08:00 CEST

Netonnet Group økte sin omsetning i 2015 til SEK 6,37 milliarder. Det tilsvarer en vekst på 2 prosent sammenlignet med 2014. EBIT var på SEK 68,2 millioner og driftsmarginen var 1,1 prosent.

– Vi leverer et positivt resultat til tross for den sterke dollaren og den svake norske kronen. I løpet av året har vi dessuten påbegynt en omfattende utviklings- og effektiviseringsprosess i konsernet. Det har medført visse innkjøringseffekter og et noe forhøyet investeringsnivå, sier Susanne Ehnbåge, administrerende direktør i Netonnet Group.

– Investeringene er blant annet knyttet til et nytt sentrallager, nytt kontor, IT-investeringer og en ny e-handelsplattform for NetOnNet. Disse investeringene legger grunnlaget for et enda sterkere fokus på kundetilfredshet og vekst, og skaper dessuten muligheter for synergieffekter og en effektivisert kostnadsmasse, avslutter Susanne.

Netonnet Groups resultatutvikling 2013–2015

MSEK201520142013   (pro forma)
Netto omsetning6 370,36 247,35 732,3
EBIT68,2135,982,8
Driftsmargin1,1 %2,2 %1,4 %

For mer informasjon kontakt:
Susanne Ehnbåge, adm.dir. Netonnet Group

nora.ay@netonnetgroup.com

Om Netonnet Group: Netonnet Group er et av Nordens ledende detaljhandelsforetak innen hjemmeelektronikk. Virksomheten drives via våre heleide varemerker NetOnNet, SIBA, ComputerCity og Netlogic. Konsernet har flere nettbutikker, 53 selveide butikker/Lagershoper samt B2B-salg. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark.

Om SIBA: SIBA er en av Nordens ledende detaljehandelsforetak innen husholdningselektronikk. Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til både privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i Gøteborg, Sverige. Vår forretningside er bygget på at vi, bedre enn noen andre, skal imøtekomme markedets behov av husholdningselektronikk. Målet vårt er å tilby kundene våre den beste kombinasjonen av lavere priser og bedre service.