Sonora IT

Nettannonsering har fremdeles ikke tatt av!

Pressemelding   •   mai 13, 2013 08:15 CEST

Nettjenesteundersøkelsen 2012 viser at norske bedrifter mener at nettannonsering gir minst like god effekt per krone som tradisjonell annonsering, og at nettannonsering kan skreddersys for å nå spesielle målgrupper. Likevel bruker halvparten av norske bedrifter fremdeles mest penger på tradisjonell annonsering. En årsak kan være at mange bedrifter svarer at nettannonsering krever spesialkompetanse for å gi god effekt.

Undersøkelsen viser også andre trekk:

• Kun en av fem norske bedrifter har forbud mot nettspill i arbeidstiden
  • Bruk av nettbaserte fakturerings- og regnskapstjenester er utbredt og øker
  • Halvparten av norske bedrifter har Facebook-side
  • Norske bedrifter er lite opptatt av sikkerhet i nettskyen

Nettjenesteundersøkelsen er en undersøkelse om bruk av nettjenester blant norske bedrifter for å belyse utbredelsen av ulike verktøy, funksjonalitet, sikkerhet og ansattes PC-bruk. Les mer om undersøkelsen og last ned hele rapporten her:

Sonora IT lager web-applikasjoner som gjør din arbeidshverdag bedre. Vårt fokus er å ta komplekse oppgaver og gjøre dem om til lettbrukte og selvforklarende applikasjoner, servert på nett. Beetrieve er vårt hovedprodukt for design og gjennomføring av spørreundersøkelser. Beetrieve kan brukes for å gjennomføre virkelige undersøkelser rett på web helt uten kostnad, og du kan selv lage konto med ett klikk. Vi tilbyr også en Enterprise-versjon med flere og kraftigere verktøy for priser som er en brøkdel av våre konkurrenter. Les mer og ta i bruk Beetrieve på www.beetrieve.com.