Nexus Group

neXus på security essen 2014: Fokus på sentralisert identitets- og tillatelseshåndtering

Pressemelding   •   sep 17, 2014 15:48 CEST

Essen og Ettlingen, Tyskland, 8. September, 2014 – neXus, en ledende internasjonal leverandør av løsninger og tjenester innen IT-sikkerhet kommer til å stille ut på security essen, som arrangeres fra 23. til 26. september 2014, i Essen, Tyskland. På verdens ledende messe for sikkerhetssektoren vil neXus være på stand 701 i hall 3 for å presentere hvordan en enhetlig identitets- og aksesshåndtering kan øke sikkerheten og brukerkomforten - og samtidig gi høy kostnadseffektivitet. Fokuset på årets deltakelse vil være på den nye plattformen neXus PRIME.

Trender som den pågående globaliseringen, Internet of Things, spredningen av mobile enheter og den økende digitaliseringen av forretningsprosessene gir bedrifter nye utfordringer, spesielt med tanke på sikkerhet. På samme tid har de et enormt potensiale for å skape  nytenkning rundt prosesser og økt innovasjon. Siden 2010 har neXus utviklet PRIME som en plattform for sentraliserte løsninger, for å  imøtegå  utfordringer og teknologiske trender i den digitale tidsalder. Fleksibel arbeidsflyt, mobile prosesser og et moderne brukergrensesnitt er kjernen i neXus PRIME. Siden 2012 har neXus fullført flere komplekse og krevende prosjekter innen identitetshåndtering basert på denne plattformen.

"Med den nye plattformen for identitets- og aksesshåndtering, neXus PRIME, har vi nå et sett med løsninger som gir innovative svar på forskjellige kundebehov" sier Birger Deuschel, sales manager key accounts hos Interflex Datensysteme GmbH& Co. KG, en bedrift i Allegion gruppen som lenge har vært en av neXus' partnere. "Løsningen vokser med våre kunders krav. Standardpakker, f.eks. for administrasjon og aksesshåndtering med RFID- eller PKI-kort, kan fritt og fleksibelt kombineres for å tilpasse de til kundens behov. Sikkerhet, fleksibilitet og enkel bruk. neXus PRIME er vårt førstevalg for komplekse kundeprosjekter."

“Våre kunder er i dag stilt foran utfordringen om å måtte integrere mobile enheter inn i deres IT- og forretningsprosesser" sier Helmut Friedel, CEO hos certgate GmbH, en spesialist innen mobil IT-sikkerhet og en av teknologipartnerne til neXus. "Hvordan kan brukerkomforten og effektivitet bli forbedret, samtidig som det sikres at den høyeste sikkerheten er på plass? neXus PRIME er den ideelle plattformen for identitets- og aksesshåndtering for bedrifter som er på jakt etter å implementere mobile IT-prosesser med høy sikkerhet. Plattformen åpner for en enkel og sentralisert administrasjon av digitale identiteter og aksessprofiler, samt har den høyeste sikkerheten på dataoverføringer fra server til mobil enhet."

Som en ekstra nøkkelkomponent i deres løsningsportefølje for sentralisert administrasjon av tillatelser for fysisk aksess, vil neXus presentere standardproduktet CardDesk gjennom sitt nye datterselskap INTEGID. Sammen vil neXus PRIME og CardDesk gi en komplett løsning på alt fra standardsystemer til komplekse løsninger for aksesshåndtering.

I tillegg vil følgende løsninger bli vist fram på standen til neXus:

• ID-kort, printere og tilbehør som komplimenterer porteføljen til neXus. Sammen med datterselskapet INTRAPROC, vil neXus presentere de siste printerne for ID-kort, inkludert muligheter for koding, og de kan også gi råd til ID-kort relaterte emner.
  • Personalisering og tjenester for kort er et aktuelt tema i mange prosjekter innen identitetsadministrasjon. I tillegg til den integrerte personaliseringen av kort i neXus-systemet, tilbyr neXus et brukervennlig nettbasert system for bestilling av bedriftens ID-kort og tilbehør.
  • Sterk autentisering og beskyttelse av IT-systemer er andre viktige løsningskomponenter. neXus tilbyr en komplett portefølje for en sikker og pålitelig identitets- og aksesshåndtering, både i den fysiske og i den digitale verden. Dette inkluderer sikker PC-tilgang i tillegg til beskyttelse av sensitive IT-systemer slik som roboter eller medisinsk utstyr.

For mer informasjon, kontakt:

Per Hägero, CTO
per.hagero@nexusgroup.com

Om neXus

neXus er en ledende internasjonal tilbyder av sikkerhetsløsninger og -tjenester for hele IAM-sektoren (Identity and Access Management). Programvaren som tilbys har både standardløsninger og spesialtilpassede løsninger innen fire hovedområder: "Common Access Card", "Bring-Your-Own-Device", PKI (offentlig nøkkelstruktur) og identitetsføderasjon. neXus solutions sikrer at rett person får tilgang til rett informasjon til rett tid, uansett hvor i verden personen befinner seg. Den omfattende kompetansen og erfaringen som neXus- teamet har, gir oss mulighet til å møte og overgå de høye forventningene til både offentlige og private organisasjoner. En omfattende og komplett produktportefølje og et utmerket partnernettverk gjør at neXus er den ideelle tilbyderen av komplette IAM-løsninger.