Raise AS

Nikita-gründer Inger Ellen Nicolaisen tar opp konkurransen på nettsalg!

Pressemelding   •   nov 29, 2011 11:16 CET

I disse dager åpnes nettbutikken www.BeautyKick.no. Nettbutikken er en del av Nordens største frisørkonsern Raise Gruppen AS, som eies av Nikita-gründer Inger Ellen Nicolaisen. Hennes datter, Christinah S. Nicolaisen, er forretningsutvikleren bak BeautyKick.no.

- Vårt mål er å lage den mest profesjonelle nettbutikken i Norge innenfor hår og skjønnhetsprodukter, sier Inger Ellen Nicolaisen. - Vi ønsker å ha størst bredde av hårprodukter og å tilby de mest kjente merkevarene i verden, fortsetter hun.

Inger Ellen Nicolaisen spår at markedet for salg av hårprodukter på nett vil dobles på noen få år. - Stadig flere vil handle på nettet. Der finner kundene en døgnåpen butikk spekket med gode tilbud, og i tillegg får de varene levert rett hjem i egen postkasse!

Denne spådommen ser ut til å bekreftes i TNS Gallups e-handelsundersøkelse for 2011. Denne viste en vekst i salget av personlig pleie på nettet på 61 prosent. Omsetning for januar var 151 millioner NOK fordelt på 361 000 handler. 91 prosent av kundene er kvinner, og 42 prosent er under 30 år.

- Dette er en utvikling og et marked vi ønsker å være i, tilføyer datteren Christinah som er forretningsutvikler i konsernet og har vært drivkraften bak nettbutikken. - Med over 25 års erfaring med hår og 700 frisører i konsernet, har vi en unik kompetanse, som nå også skal komme våre nettkunder til gode. Det som er helt unikt med denne nettbutikken er at kundene gis mulighet til personlig oppfølging og profesjonelle råd når de skal velge hårprodukter. Under menyvalget Spør frisøren , kan kundene sende inn sine spørsmål, som fortløpende besvares av profesjonelle frisører.

- Utfordringen med å handle frisørprodukter på nett har vært at man ikke alltid vet hvilke produkter man trenger, sier Inger Ellen.  - I Norge spiller for eksempel klima og vær en stor rolle, og det er ikke alltid lett å vite om man velger de riktige produktene til håret sitt. Derfor er det så bra at man nå kan få hjelp til å velge riktige produkter, også når man ikke er i en frisørsalong!

På nettbutikken finnes også en blogg der kundene kan finne inspirasjon og nyttige tips til pleie og styling av hår, og her finnes også små instruksjonsfilmer som viser hvordan man kan style håret på en enkel måte!

Om Raise Gruppen AS:

Raise Gruppen er Nordens største frisørkonsern med 5 frisørkonsepter; Nikita Hair, Hair Shop Frisør, Alex Verdini, Preus Frisøropplevelser og Headmasters. Konsernet ble startet opp av Inger Ellen Nicolaisen i 1984. Totalt teller Raise Gruppen nå mer enn 130 salonger, og har en vekst på 15-20 salonger årlig gjennom oppkjøp og oppstart.

I tillegg til salongdrift, driver Raise Gruppen til sammen syv skoler gjennom Norsk Frisør og Hudpleieskole, i tillegg til den nyetablerte nettbutikken BeautyKick – som tar mål av seg å bli den mest profesjonelle nettbutikken i Norge innenfor hår- og skjønnhetsprodukter.

Om Christinah Nicolaisen:

Christinah Nicolaisen har utdanning innen frisørfaget, og er i tillegg make up artist og stylist. Hun har også en bachelor i international business fra European Business School of London , og hun jobber for tiden som forretningsutvikler i Raise Gruppen as.