NilsonGroup

NilsonGroup støtter SOS-barnebyer

Pressemelding   •   des 10, 2015 16:46 CET

Behovet for penger til veldedige organisasjoner er stort. For å gjøre hva vi kan, kommer alle NilsonGroups norske butikker til å samle inn penger til SOS-barnebyer fra torsdag 10. desember til og med søndag 20. desember.

SOS-barnebyer arbeider akkurat nå hardt for å møte behovet for hjelp blant tusenvis av ensomme barn som er på flukt. Mange kommer bort fra foreldrene og i det kaoset som råder, er det stor fare for at barna blir utnyttet. Gjennom SOS-barnebyer beskytter du barna, gir dem omsorg og sørger for at de får et trygt hjem.

– Vi er alle berørt av situasjonen og håper på et stort engasjement og mye varme for å støtte SOS-barnebyer og deres arbeid for barn på flukt. Sammen kan vi hjelpe til og bidra til en bedre fremtid for disse barna, sier Lisa Ander, PR-ansvarlig i NilsonGroup.

– Vi er veldig takknemlig for at Nilson Group setter i gang et slikt initiativ og på den måten engasjerer seg for barns rett til trygghet og omsorg, sier Linda Cecilie Dale, Rådgiver næringsliv i SOS-barnebyer Norge

”Bare En Tier”

For å støtte og samle inn penger til SOS-barnebyer går NilsonGroup ut med innsamlingsinitiativet ”Bare En Tier”. Her får kundene mulighet til å gi en gave ved å betale 10 kroner ekstra i forbindelse med kjøpet, og dermed støtte SOS-barnebyer.

Innsamlingsinitiativet lanseres i alle norske butikker hos NilsonGroups butikkonsepter Din SkoNilson ShoesSkopunkten og franchisebaserte Ecco Stores

SOS-barnebyers Hjelpearbeid

SOS Barnebyer er en organisasjon som er representert i mange av de landene som mennesker flykter fra, og i de landene som de reiser gjennom på sin flukt. SOS-barnebyer tilbyr hjelp til barn som kommer alene. I første omgang prøver man å finne foreldrene eller andre pårørende. Hvis det ikke er mulig, trenger barnet et kjærlighetsfullt hjem å få vokse opp i og muligheter til å bearbeide sine traumer.

For mer informasjon, kontakt:

Lisa Ander, PR-ansvarlig NilsonGroup
E-post: lisa.ander@nilsongroup.com

Linda Cecilie Dale, Rådgiver næringsliv SOS-barnebyer

E-post: Linda.Dale@sos-barnebyer.no

Mobil: +47 930 23 602

Nilson Group er Skandinavias ledende skokonsern. Gjennom våre butikkonsepter DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports og franchisebaserte Ecco Stores kan vi tilby noe som passer for alle. Et uslåelig utvalg i kombinasjon med sterke varemerker. Med ca. 330 butikker i Sverige, Norge og Finland omsatte Nilson Group for SEK 3 milliarder i 2014.