Prisjakt

Nintendo 3DS på topp under treet

Pressemelding   •   des 12, 2011 15:30 CET

Den mest populære spillkonsollen denne julen er, ifølge pris- og sammenligningstjenesten Prisjakt, Nintendo 3DS. Tett bak følger PlayStation 3 Slim 320 GB.

Nintendo 3DS er kun slått av mobiltelefonen Samsung Galaxy S II i antall søk på Prisjakt.no i førjulstiden. Dette tyder på at den bærbare konsollen kommer til å befinne seg i mange nissers striesekker denne julen. Den relativt lave i prisen i forhold til andre konsoller, samt at konsollen er relativt ny, er avgjørende for 3DS’ popularitet, mener Magnus Bengtsson, markedsansvarlig på Prisjakt.

Nintendo går både fram og tilbake
Selv om Nintendo 3DS er spillkonsollen som vekker mest interesse denne julen, er Nintendo Wii, derimot mindre populær enn den var før. For to år siden var Wii en av de mest solgte julepresangene, men nå må den lille hvite konsollen se seg slått av både PlayStation 3 Slim og Xbox 360 Slim. Wii fortsetter likevel å selge mye spill, ifølge Prisjakt.

Populære spill
Spillene flest kommer til bruke romjula på leve seg inn i er: The Elder Scrolls V: Skyrim og Legend of Zelda: Skyward Sword. Skyrim er spesielt populært blant litt eldre spillere, mens Zelda er et populært alternativ hos den yngre garde. I hælene følger FIFA 12 og Super Mario 3D Land. PlayStation 3-spillene er populære sammen med PC-spill og Wii. På spillfronten henger Xbox 360 litt etter denne julen, ifølge søketallene fra Prisjakt.

Andre teknikkpakker
For du som ønsker deg TV, er det Samsung UE46D8005 som har størst sjanse for å havne i den store pakken, ifølge Prisjakts statistikker. Den mest populære gaven av dem alle er nettbrettet Apple Ipad 2 16GB. Den er også kåret til årets julepresang 2011 av Elektronikkbransjen, og kommer til å havne som gave under treet i mange norske hjem i år.

Prisjakt er en del av mediekonsernet Schibsted ASA og er en nordisk pris- og produktsammenligningstjeneste. Tjenesten hjelper forbrukere å finne riktig produkt fra riktig butikk til riktig pris. Prisjakt har 16.000 unike besøkere Gj.sn per dag*

Prisjakt lister 920.000 priser på 152.000 produkter fra 715 butikker i Norge. Målet for Prisjakt er å liste opp alle nettbutikker med varer innenfor våre produktkatogorier. Det er gratis for butikkene og sammenligningslistene sorteres alltid med den laveste prisen øverst.

*TNS Gallup Toppliste 10-12-2011