Nyhetstips

Nio Security går inn i det danske markedet for videoovervåking

Pressemelding   •   sep 01, 2010 09:43 CEST

Nio Security, Inc. har inngått en avtale som gjør at danske Secure Vision Group blir distributør for Nios sofistikerte systemer for videoovervåkning i Danmark og deler av Sverige. Det danske selskapet har i første omgang bestilt Nios avanserte Close View videoovervåkingssystem.

De skandinaviske og europeiske markedene for avanserte overvåkingssystemer er i rask vekst.
Samarbeidet med Secure Vision Group er den foreløpig siste av en rekke distributøravtaler som Nio har inngått i løpet av de siste månedene.

Secure Vision Group leverer sikkerhets- og overvåkningsløsninger til både politi, offentlig
sektor, næringsliv og private hjem. Selskapet vil markedsføre og gi kundestøtte for Nios sikkerhets-produkter overfor forhandlere og installatører i Danmark og deler av Sverige. Økende kriminalitet og terrortrussel skaper betydelige sikkerhetsbehov og Secure Vision Group vil benytte CloseView til en rekke ulike sikkerhetsformål.

Avtalen omfatter et betydelig antall enheter med en minimumsverdi på 650.000 dollar. Inkludert denne bestillingen har Nio nå en ordrereserve på om lag tre millioner dollar. I tillegg har Nio forhandleravtaler som antas å representere ytterligere salg på 1,5 millioner dollar.

For nærmere informasjon, kontakt styreleder og adm. direktør Espen Brodin, telefon 920 44 558.

Nio Security, Inc. bidrar til å beskytte liv, helse og materielle verdier gjennom utvikling og salg av
avanserte video overvåkingssystemer. Selskapets teknologi er uten utfordrere og hovedproduktene, det dynamiske overvåkingssystemet CloseView og det avanserte video stabiliseringssystemet SteadyEye, er ansett som de mest avanserte video overvåkings-systemene på markedet. Nio Security, Inc, har hovedkontor i USA og er notert på Oslo Børs (ticker: NIO).

Source: Millistream