Nordiske Mediedager

NMDs første frokostmøte i Oslo

Pressemelding   •   okt 26, 2010 14:42 CEST

Den 9. november inviterer Nordiske Mediedager til frokostmøte i Oslo - for aller første gang!

Tema: Hva er geolokasjon? Og hvorfor bør journalister bry seg om kart?

Geolokasjon er et av buzz-ordene denne høsten. Denne morgenen tilbyr Mediedagene et krasjkurs i emnet. Enten du er Foursquare-ordfører på ditt favorittsted, aldri har hørt om geolokasjon eller er nysgjerrig på hva digitale karttjenester kan brukes til, så er det dette frokostmøtet du ikke kan gå glipp av!

Vi ser nærmere på mediepotensialet i geolokasjonstjenester, for eksempel hvordan en lokalavis kan bruke Gowalla, samt etiske problemstillinger knyttet til lokasjonstjenester.

Foredragsholdere:
Bente Kalsnes, kommunikasjonsrådgiver i Origo og initiativtaker til Girl Geek Dinners Oslo
Beathe Due, PhD og forsker i Telenor Corporate Development.

Når: Tirsdag 9. november 08:30 – 10:00 (dørene åpner 08:15).
Hvor: I Schibsteds lokaler, Apotekergata 10 i Oslo. Fri entré.

HER KAN DU MELDE DEG PÅ

Mer om foredragsholderne:

Bente Kalsnes, kommunikasjonsrådgiver i Origo er foredragsholder og blogger. De siste ti årene har hun skrevet om kommunikasjonsteknologi i Dagbladet, Morgenbladet, Forskning.no og Mandag Morgen.Hun blogger om nye kommunikasjonstrender og sosiale nettverk i Origo-bloggen og er initativtaker til Girl Geek Dinners i Oslo. Kalsnes har en mastergrad i kommunikasjonsteknologi fra Georgetown University.

Beathe Due, PhD og forsker i Telenor Group jobber med alle typer av nye medier og mediebruk; alt fra å bidra til å øke kvinners bruk av IKT tjenester i Bangladesh til det nylig avsluttede prosjektet om digitale musikkvaner ”Sky og Scene” i samarbeid med IMK og IMV, UiO. Ellers er hun aktiv i Girl Geek Dinners nettverket. Hun har hovedfag i idéhistorie og en doktorgrad fra Institutt for medier og kommunikasjon, UiO.