Eniro

Noen ganger vil du bare finne det du søker etter

Pressemelding   •   jul 05, 2013 13:02 CEST

Irritert på lange reklamefilmer på web-TV? Noen ganger vil du jo bare finne det du søker etter. Nå kommer Gule Sider med en kampanje hvor seerne enkelt kan spole til slutten av reklamen.

Gule Sider lanserer i dag sin nye kampanje med en løsning for web-TV som gir seerne mulighet til å spole rett til slutten av reklamefilmen - og likevel få med seg hovedbudskapet.

- På internett kan du finne absolutt alt. Men noen ganger vil du bare finne det du søker etter. Vi synes dette hovedbudskapet i kampanjen passer bra med den digitale løsningen for filmene. Sjansen for at hovedbudskapet når frem øker, samtidig som det er effektivt for seerne, sier Helene Hopstock, markedsansvarlig hos Gule Sider.

Mediebyrået MEC Interaction tror denne typen reklame er starten på noe vi vil se mer av fremover.

– Nye funksjoner og nye måter å bruke allerede velprøvde formater kommer vi til og se mer av fremover. Det er økende etterspørsel av kreative formater hos annonsørene, og mange medier har nå teknologien som trengs slik at flatene kan utnyttes bedre. Det er veldig spennende at vi med Gule Siders kampanje har fått til funksjoner for annonsering på web-tv på en kreativ måte, sier digitalrådgiver Karen Melbostad hos MEC Interaction.

Finn det du søker etter

De nye filmene vil vises på VG og Dagbladet, og er en del av en større brandingkampanje for Gule Sider som også går på mobil, YouTube og Facebook i sommer og utover høsten. Kampanjen tar utgangspunkt i den enorme informasjonsmengden som finnes på internett. Men noen ganger vil du bare finne det du søker etter. Slik du gjør på Gule Sider.

Byrået bak kampanjen er Forsman & Bodenfors, og mediebyrå er MEC.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Helene Hopstock, markedsansvarlig Gule Sider/Eniro Norge
Mobil 924 64 140 / helene.hopstock@eniro.com

Renate Morken, presseansvarlig for Gule Sider/Eniro Norge
Mobil 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.