Ving Norge AS

Nordmenn elsker Tyrkia og All Inclusive-ferier

Pressemelding   •   feb 21, 2011 15:00 CET

Nordmenns favorittdestinasjon nr 1 er Tyrkia. En tydelig ferietrend for mange er å reise til All Inclusive hotell. Hele 1 av 3 velger nemlig hotell som tilbyr All Inclusive i Tyrkia når de skal velge ferie til sommeren.

Salget av All Inclusive-reiser for kommende sommer slår alle rekorder! Vi har sett trenden i våre nordiske naboland, og som normalt ligger vi et par år etter for eksempel Sverige når det gjelder reisetrender, men det er tydelig at den nå har kommet til Norge for fullt, sier administrerende direktør i Ving, Christian Fr. Grønli.

Ving flyr til Tyrkia fra 11 flyplasser i Norge, og med 463 flyavganger står Tyrkia for over 30 % av all charterproduksjon kommende sommer. 1 av 3 kunder velger et hotell som tilbyr All Inclusive. Det vil si at det til sommeren er en dobling i salget av denne type ferier.

En av de viktigste årsakene til at dette er så populært er nok fordi man får full kontroll over det totale feriebudsjettet, og særlig barnefamilier setter pris på dette. Tyrkia har også fulgt med i timen, og derfor har utvalget i Tyrkia også blitt vesentlig bredere.

Topp 3 All Inclusive hoteller i Tyrkia sommer 2011:

1. SunGarden Sea World Resort & Spa
  2. Sunwing Resort & Spa Side Beach